Senaste nytt › Forums › Kitesurfing › Konfen Kitesurfing › Nya Cabrinha Contra!!!
- 
haha nä det blåste fan itne alls ju. men jo jag hoppa nog högst för det vara bara jag som kunde åka. så vi kan säga att jag vann alla grenarna
 - 
Jag väger 75 och kör 120×37 i 5 m/s utan problem. Med Contra 16,5.
 - 
fan va grymt. när du vunnit så mkt nu så borde du ju tillhöra dom bästa i sverige!

grattis. - 
Som sagt 16 kvm och 5 m/s är endast för flugviktare.
Nu är ju du inte vem som helst Dansk mästare är inte vanligt bland svenskar direkt
Var du iväg för att jaga danskar igår med? - 
håller med patrik. åker någon i 5m/s så förtränger man gärna det man ser.

- 
Verkar så för det var en hel del kring dom foilsen som körde när alla andra var på stranden man förtränger gärna det man inte vill se!

- 
Vid 5 m/s har jag *bra* drag med en Psycho 2 21 och en Litewave 125. Kan ju då tillägga att jag väger 75 kilo. Och, ja, vikten har en enorm betydelse! En skillnad på 15 kilo är som natt och dag vid lättvinds-surf.
Sedan är ju även lättvinds-körning underskattat tekniskt… det kräver mycket fingertoppskänsla för att köra i väldigt lätt vind.
Den enda som kört i lägre vind än mig var när Johan S lånade min 21:a och Litewave 145’a på Gotland i höstas…. han väger 65 kg och körde i nästan vaccum.

Annars kan jag ju säga att om man är ute efter att kunna köra i väldigt lite vind och inte är ”rädd” för en lite större bräda så är Flysurfer FlyDoor specialgjord för uber-lätta vindar. En sådan ihop med en P2 21 eller 26 finns det inget som slår på marknaden (ännu).
Jag tar höjd med en FlyDoor + P2 21 i 3.5 m/s utan problem. Å faktum är att det är en skön känsla att plocka av fenorna och köra på en spegelblank vattenyta. Givetvis slår det inte 12 m/s och feta hopp… men det är *garanterat* roligare än att sitta på stranden och sura.
/Kaj(Tech)
 - 
Ja brädan har ju en väldigt stor betydelse det med.
Skall bli kul att prova med Stellans monster 180 bräda i sommar hoppas flugisarna har rätt så att jag klara mig med min 16 kvm 0ch 92 kg! Vid 5 m/s
 - 
I sommras körde jag(och mina då 70 kg) o lalle o jako tror jag när det blåste 5 m/s. det var ju inte jättekul men det gick framåt..o jako måste ändå väga några kg tycker jag..och jag körde en Naish x3 14kvm
 - 
Ja det är ju klart att det kan funka med Naish!
 Vilken vindmätare använde ni er av? - 
nej sitter på båthuset vid rondellen nere i hamnen om man kör rakt fram..
 - 
hah men den vindmätaren e skit ibland kan den visa 7-8o det e omöjligt att åka o ibland har man fede tryck.. ibland visar den mindre o det går åndä att åka. så den suger fett mycket
 - 
Svar till:
hah men den vindmätaren e skit ibland kan den visa 7-8o det e omöjligt att åka o ibland har man fede tryck.. ibland visar den mindre o det går åndä att åka. så den suger fett mycket
[/ QUOTE ]
eyy!! snakca inte skit om den! dom dar reglerna du snackar om galler bara nar vinden kommer soderifran over klitterna(sakert mer palitlig an allas plastmojanger anda)..kommer vinden fran havet funkar den finnemang…

Logga in för att svara.