Senaste nytt Forums Vindsurfing Slalom, Speed & Racing Nya Hansen Formula Sails

Taggad: 

• jesper_b

Medlem
    24 april, 2007 vid 15:29

Är kanske inte i var mans mun om en vecka men i åtminstone fyra rappa svenska formulaseglares händer! /Jesper B

• jester

Medlem
    24 april, 2007 vid 18:44

Jag antar att någon/några dyker upp på Haga vid Kristi flygare? Detta är ju defintivt ett segel att titta nyfiket på. Nya grejer/innovationer e kul!

• swe-496

Medlem
    24 april, 2007 vid 19:27

Kristi Flygare är given för ett klassiskt Hagaparty;)
    Det vet du Jester.
    Bilen rullar fortfarande;)

Har troligen fått mina nya Hansen då……

• jester

Medlem
    24 april, 2007 vid 21:08

Bilen rullar kanske, men hur är det med motorn du körde till Haga med förra året??? 😀

• getwet

Medlem
    24 april, 2007 vid 21:46

Han har skaffat en med övervarvningsskydd till i år.

• jester

Medlem
    25 april, 2007 vid 09:23

Hade det inte varit enklare o skaffa ett tält?

• swe-496

Medlem
    25 april, 2007 vid 20:58

Det var ju kallt ju…
    Gamla motorn befinner sig nog på någon havsbotten som ett bojsänke eller dylikt;)

Nä det blev motorbyte på en verkstad/skrot strax norr om Kalmar.
    Kan inte rekommendera den…
    Tog lååååååång tid innan jag kunde hämta bilen. Den var inte riktigt klar då heller. Bult/ar till grenröret hade de dragit av och inte orkat/hunnit byta på 3-4veckor:(
    Växelföraren var tvungen att justeras in ordentligt (gick att växla med lite god vilja och mer våld). Skitat ner den invändigt med oljesmuts på klädseln på A-stolpen + lite annat skit.

Men den rullar iaf;)

• swe-496

Medlem
    25 april, 2007 vid 20:59

@getwet 378959 wrote:

Han har skaffat en med övervarvningsskydd till i år.

Plus en farmartank med motorolja;)

• surfan

Medlem
    25 april, 2007 vid 21:12
    SWE 496;379272 wrote:
    Plus en farmartank med motorolja;)

hahahahh!!!!:cool2:

• swe-496

Medlem
    30 april, 2007 vid 07:32

Nya seglen provriggade.
    Ser riktigt fina ut.
    Nya fina små cambers, Har inhunnit segla något av dem ännu.
    Hoppas på att få testa dem idag eller imorgon.
    Återkommer med rapport om hur de känns.

• Oregistrerad

Gäst
    7 maj, 2007 vid 13:45

Seglade Hansen 10.0 igår ett par timmar. Ny rigg och ny SB 161 samt fullpung första gången på formula i år, gjorde att jag inte hade några stora förväntningar. Dessutom var inte Jimmy trimmy på plats som brukar trimma in mina segel i början på säsongen. Istället fick jag rigga på chans!

Vattenstartade iväg och kände direkt att allt var 100% harmoniskt (förutom dessa djädrans racestroppar och gummiskor – fastnade i stropparna mm hela tiden). Satan så fin 10.0 har jag aldrig hållit i tidigare, och brädan uppförde sig också exemplariskt! Friseglade upp och ner en vända på Baggen och allt kändes så oerhört bra. Sedan kom formulakungen av Baggen Stefan Voxby mot mig. Han hade sina förra årets grejor (nej seglet är ännu äldre) som han dessutom har 1000% intrimmade. Dessutom har han seglat flera gånger i år liksom han hade varit ute någon timme före mig och seglat in sig i gårdagens halvkrabba förhållanden. Han brukar också ta mig när det blåser på… Jodå hand drog sakta men säkert ifrån mig i stort sett hela tiden, utom vid ett tillfälle då det lättade något och jag kunde jobba upp höjd och sedan segla om honom i lovart. Stor framgång tycker jag själv. Nästa gång ska jag dra en till cm i nedhalet och ge Voxby på pälsen även när det tutar i!

/Jesper B

PS: Jimmy var är du – du måste trimma mina segel!

• jesper_b

Medlem
    7 maj, 2007 vid 13:47

Glömde en grej ovan: SB/Onwater teamrider. /JB

• swe-496

Medlem
    7 maj, 2007 vid 14:30

Jimmys axel är trasig fortfarande…tyvärr..

• jesper_b

Medlem
    7 maj, 2007 vid 14:40

Visst är den det – tyvärr. Men för den skull får han väl inte överge sitt årliga trimuppdrag, dvs trimma in mina segel.
    /Jesper B

Onwater/Starboard teamrider

Logga in för att svara.

PNFPB Install PWA using share icon

Installera våran app genom att klicka på delningsikonen och välj sedan "Lägg till på hemskärmen". I MacOS väljer du, "Lägg till i Dock". Klicka sedan på ikonen på hemskärmen/dockan och logga in som vanligt.

Hantera pushnotiser

notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications
notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications