Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Nybörjar utrustning.

• Nybörjar utrustning.

Publicerad av djingiskahn på 13 oktober, 2006 vid 12:16

Hej, jag är nybörjare och har kollat runt lite efter bra utrustning at börja med, har kollat på en Mistral Screamer 105L. Kan det vara något att börja med? Om det är någon annan som har överblivna vinsurfingset hemma som ni vill slippa vinterförvara, hör gärna av er!

fredrik-ygge svarade 19 år sedan 8 Medlemmar · 11 Svar
  • 11 Svar
  • Johan!!

Gäst
    13 oktober, 2006 vid 12:57

Glöm vindsurfing! Börja spela golf istället…

Vi bor i ett jävla vaccum, du blir galen efter ett tag! Tittar på 10 olika väderprognoser minst 4 ggr per dag, eftersom alla är lika värdelösa så googlar du efter fler och blir överlycklig då du hittar en islamsk hemsida som säger att det ska blåsa 6-10 i skandinavien.

Näe, men allvarligt talat så ge lite mer information. Var bor du? Hur mycket väger du? Ambitionsnivå? Pengar? osv.

Mistral Screamer är kanske inte helt optimal för nybörjare. Jag skulle istället rekomendera att köpa allt i ett paket.

• lex-luthor

Medlem
    13 oktober, 2006 vid 21:52

Jag köpte ett asnybörjarpaket, F2 Discovery med 5.8 segel. Kollar inte 10 väderprognoser dagligen, men i alla fall fem. Jag har inte jättemycket tid att surfa så jag ville ha nåt man kan utvecklas någorlunda snabbt på och jag tror att jag gjort rätt val. Bättre att byta bräda sen om man vill ha nåt coolare. Nu kan man ta med sig hela familjen, hund, hundens kompisar och campinggrejer på brädan (230l)… Men den går bra att dra rigg på 🙂
    Med tanke på säsongen så hade jag nog valt ett större segel, annars kan jag rekommendera brädtypen som sådan.

Satsa på beggat, då slipper man bry sig om skavanker på brädan som man ändå skaffar sig.

• alex_

Medlem
    14 oktober, 2006 vid 11:33

duuude, 230l är STORT 😀 men är inte 5.8 segel lite litet egentligen?

• Oregistrerad

Gäst
    14 oktober, 2006 vid 18:04