Senaste nytt › Forums › Kitesurfing › Konfen Kitesurfing › Nybörjare
-
Nybörjare
Publicerad av anonym-anvandare på 17 april, 2005 vid 18:31jag tänkte köpa en kite och undrar vilken storlek jag ska köpa, jag har tänkt använda den både sommar och vinter…
kan inte så mycket så jag skulle uppskatta lite tips..luuddee svarade 20 år, 6 månader sedan 10 Medlemmar · 14 Svar -
14 Svar
-
ska du ha en kite så köp antingen en 7:a eller över 16kvm.
köp inte någon kite som är gjord senare än -03, de går av sig själv = skit tråkiga!directional bräda är att föredra, twintip suger pung när det är plattvatten
-
Svar till:
köp inte någon kite som är gjord senare än -03, de går av sig själv = skit tråkiga!directional bräda är att föredra, twintip suger pung när det är plattvatten
[/ QUOTE ]
näää jag håller nog inte med där!
-
Om du vill ha en riktigt bra och även nybörjarvänlig kan du höra av dig till mig för en Slinshot.
Mvh Peter
Långens kite & badtummor
090-45533,070-3993027 -
Beror lite på vad du väger.
Men 14 är en vanlig storlek om man bara skall ha en kite. Annars är 9 12 16 bra för dom flesta.
Det hela beror ju såklart på var du tänkt kitea någonstans och deras lokala förhållande. -
med tanke på att han heter luleå så antagligen där. hmm.. vettefaen vad man ska satsa på däruppe får höra med ngn där helt enkelt.. men ja tycker iaf att man ska satsa på en kite som man enkelt kan kompletera om man vill senare.. dvs 14 tycker ja inte är en bra storlek .. den är ivägen om man ska köpa fler sen..
-
jag vinenr en KC bräda imorrn, köp den för 3900, splajsans nyy
-
Jo då jag kan läsa men eftersom att man av olika anledningar kan hamna lite varstans så skrev jag det.
Skall han studera i Australien i två år så kan han lämna tyg trasan hemma och surfa istället! Allt spelar liksom in.
Själv är jag sällan i Luleä så jag kan inte av göra vilken kite som passar bäst till deras för hållande! -
Svar till:
jag tänkte köpa en kite och undrar vilken storlek jag ska köpa, jag har tänkt använda den både sommar och vinter…
kan inte så mycket så jag skulle uppskatta lite tips..[/ QUOTE ]
Tjena!
Det beror på:1- vad du väger
2- vilken bräda du tänker köra (hur stor)
3- vilken typ av drake du tänker välja (foil, arc, tub)Om du bor i Luleå där du formodligen mest kommer att snowkita så lär du vilja ha en foil som funkar både på vatten och snö… och då är det helt andra storlekar som gäller…;)
/Jakob
-
Svar till:
[/ QUOTE ]
e du full? -
Svar till:
Svar till:
[/ QUOTE ]
e du full?[/ QUOTE ]
neh men han e ful.
-
jag tyckte det var lättare att lära mig med en stor kite när jag började kita! Små är för snabba och svåra att hantera i början
.
Logga in för att svara.