• Nybörjare!

Publicerad av sylpa på 14 juni, 2007 vid 15:56

Tjena jag är grymt sugen på att börja vindsurfa! Tips på hur man ska börja? Lektioner eller köpa en begagnad bräda?? Isf vad för sorts av bräda?? skulle vara sjysst med lite tips!!

wallflower svarade 18 år, 4 månader sedan 4 Medlemmar · 4 Svar
  • 4 Svar
  • fnassel

Medlem
    14 juni, 2007 vid 17:03

Om du talar om var du bor så kan vi säkert här på konfen hänvisa dig till en lämplig klubb där du kan få lite lektioner.
    Sedan kan du köpa en bättre beg. utrustning och det finns många trådar här om villken utrustning som kan vara lämplig, sikta på en lite större (150 liter)bräda och mindre segel (6 m2) till att börja med så går det lättare att lära sig.
    Sedan kommer alltid frågorna Hur du tror att du vill segla och hur mycket du väger etc. för att hitta det bästa möjliga valet från start.

/Gammelsmurfaren

• pure

Medlem
    14 juni, 2007 vid 19:27

@sylpa 390282 wrote:

Tjena jag är grymt sugen på att börja vindsurfa! Tips på hur man ska börja? Lektioner eller köpa en begagnad bräda?? Isf vad för sorts av bräda?? skulle vara sjysst med lite tips!!

Hejsan sylpa.. vad kul att du är intresserad av att börja vindsurfa. När jag bestämde mig för att börja vindsurfa så beställde jag en nybörjar DVD film. Detta gjorde att jag dels fick tips om hur man skall göra och även inspiration. Sedan är det ju väl värt pengarna att gå en kurs eftersom man då får hjälp med dom grundläggande grejerna.

Beginner To Winner (surfersparadise.nu)
    Beginner To Winner (skidsport.nu)
    Basic Windsurfing (surfersparadise.nu)

• sylpa

Medlem
    14 juni, 2007 vid 21:11

Ok tack för svaren! Jag bor för övrigt i Sigtuna (stockholms kommun) över sommaren 3 meter ner till vattnet..så skulle vara jäkligt soft att försöka sätta igång så fort som möjligt!

• wallflower

Medlem
    15 juni, 2007 vid 07:03

Hey.
    jag säljer mina grejor 150 l bräda, tre segel som täcker stort register och allt därtill för att kunna surfa.
    Bor i götet om du är intreserad, slänger med DVD´n Basic Windsurfing till dig också.
    Och kommer du ner en helg kan du bo hos mig och frugan.
    Så kan vi dra iväg till en beach nånstans i närheten och så riggar vi och surfar lite på lördagen.
    Vill du ha grejorna då så får du dom med 1000:- rabatt.

http://0108dev.surfzone.se/ppc/showproduct.php?product=13252&sort=1&cat=29&page=1

Ring om du är intreserad 0704 – 825616
    // Pierre

Logga in för att svara.

PNFPB Install PWA using share icon

Installera våran app genom att klicka på delningsikonen och välj sedan "Lägg till på hemskärmen". I MacOS väljer du, "Lägg till i Dock". Klicka sedan på ikonen på hemskärmen/dockan och logga in som vanligt.

Hantera pushnotiser

notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications
notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.