Senaste nytt › Forums › Kitesurfing › Konfen Kitesurfing › Nybörjare – Är denna kite OK att börja med?
-
Nybörjare – Är denna kite OK att börja med?
Publicerad av magnuspersson på 17 juni, 2009 vid 17:47Är grymt sugen på att börja kita, hade tänkt att börja med en begagnad. Hoppas att någon kan hjälpa mig om nedanstående kite och pris är OK för en nybörjare.
http://0108dev.surfzone.se/ppc/showproduct.php/product/23197/cat/9
debkausf svarade 15 år, 10 månader sedan 13 Medlemmar · 13 Svar -
13 Svar
-
its not the perfect kite to begin with. The rippehr is high aspect which means that it is a little harder to water relauch than a medium aspect kite. I used the rippehrs in the kiteschool two years ago though, and I my students didnt have problems once they got the hang of it.
Good price though : ) looks like someone bought a package deal and never really got into it.
-
Ett riktigt bra pris för en första kite. I början är det alltid bra att hålla nere kostnaderna till man vet att man vill köra. Bra för nybörjare har jag ingen aning om men skotten brukar veta vad han snackar om.
-
MagnusPersson;553872 wrote:Är grymt sugen på att börja kita, hade tänkt att börja med en begagnad. Hoppas att någon kan hjälpa mig om nedanstående kite och pris är OK för en nybörjare.
http://0108dev.surfzone.se/ppc/showproduct.php/product/23197/cat/9
väsentligen snällare än de c drakar många av oss lärde sig på för bara ett par år sen… rippern är en grymt bra drake för sitt pris. höga hopp men man kommer ner ngt snabbare, den är rätt så agressiv. svår startad? kanske….
fördelen är dessutom att du enkelt borde kunna hitta en i mindre storlek till ett bra pris. du kommer snabbt vilja ha mer än en drake, och två av samma typ som beter sig likadant kommer göra din inlärningskurva brantare än två helt olika som du måste ”ställa om” till.
-
svårstartad kanske…??
För en nybörjare är den omöjlig….
Ser fortfarande vana kiteare som har problem att relauncha den.
-
Jag lärde mig på en sådan fast 14kvm. Den är riktigt bra.
Inte svårare att vattenstarta än en c-kite. Går som ett tåg, bara drar och drar. -
jag har fan lärt mig på en ripper me.
Okej, den är fan lite klurig men som ja brukar säga kan man vattenstarta den så kan man fan vattenstarta allt
lättare att starta= nya Ovando kiten!
-
HugeO;554119 wrote:jag har fan lärt mig på en ripper me.
Okej, den är fan lite klurig men som ja brukar säga kan man vattenstarta den så kan man fan vattenstarta allt
lättare att starta= nya Ovando kiten!
Du har fan inte lärt dig på nån Rippehr, du kitade ju för fan innan patentet på c-kites fanns.
-
Grym kite helt klart, hade dock kikat efter en nyare årsmodell, har en 2007, 12:a med 08:a bom till salu. 🙂
-
köp ingen 2006a riktigt jobbigt att vattenstara.. jag har inte provat dom nyare men dom ska tydligen vara bättre..
-
Litease;553894 wrote:. men skotten brukar veta vad han snackar om.
Pahahahahahhahaha
-
Leta upp en Cabrinha switchblade IDS! Det finns ingen enklare kite att lära sig med, har dessutom en säkerhetsnivå i en klass för sig.
Logga in för att svara.