Senaste nytt › Forums › Kitesurfing › Konfen Kitesurfing › Nybörjare söker hjälp
- 
KjelloGäst15 juni, 2010 vid 13:38Ha ha. 
 Jag glömde det viktigaste att länka. ((: I Lördags flög den i Sätra över E4:an och försvann nånstans i skogen!
 Ursäkta, kunde inte låta bli. (mixing internet-surf with kite-surf, words)
- 
Schysst att du märkte Kjello! 
 Killar, ni har rätt och jag gjorde fel men en ny kiten är på väg och en kurs nästa torsdag! Kursen är mycket kort och jag undrar hur kan jag förbättra min kite utbildning. Skicka mig någon länk eller vad som helst var kan jag hitta mer information om allt.
 Hoppas att vi inom kort träffas i vattnet!
- 
Låter bra det! 😀 Se till att hänga på andra kitare i Stockholmstrakten så kommer du att få massor av tips och hjälp. Det är nog det absolut bästa sättet att snabbt komma ”up-to-speed” i Mälardalen. Som jag skrev tidigare; kitare är oftast väldigt hjälpsamma och trevliga så att åka tillsammans med andra, både duktiga och nybörjare, ger väldigt mycket. Å så gå med i Stockholm Kiteboard också. Förutom att du då hjälper till med att hålla spotsen öppna (ju fler vi är desto mer kan vi påverka) så erbjuds massor av sköna tillfällen till kitepub’ar och (o)organiserade Gotlands/Ölands-trippar etc. Syns på spotsen! /Kaj 
- 
skarabej;617127 wrote:Vet ni att jag lärde mig parashooting nästan själv på en halv timme!Shit, det måste varit läskigt som fan! Det luktar nästan lite troll om den här tråden tycker jag. 
- 
kitemaster;617416 wrote:Shit, det måste varit läskigt som fan!Det luktar nästan lite troll om den här tråden tycker jag. Haha, hoppade kanske tandemhopp på svensexan.. 
- 
Ähh, hur svårt kan det vara. Det handlar väl mest om vilket vapen man använder. Med en schyst fälthaubits borde man kunna lära sig träffa en lam stackare ganska enkelt på kort tid. Jag menar är de förlamade kan de ju inte ens springa undan? :grin::grin::grin: Eller måste man vara lam själv när man skjuter; då är det ju lite svårare… 😉 (ja, jag vet. Svårt dålig humor p.g.a ett stavfel… men jag är trött och har druckit för mycket kaffe idag) /Kaj 
- 
Hahah… Jag hoppades på att ingen skulle märka mitt stavfel. Jag vill att ni ska veta att jag har bara bott i Sverige i tio månader och klarade min SFI kurs förra veckan! Så jag är glad om det bara är ett fel! Nu förstår ni också varför jag svarar lite senare (måste säga att ert språk-slang är inte så lätt)! 
 Angående parachuting så var det inte tandem. Jag borde ha gått på en detaljerad läkare undersökning och det första gångerna hoppade jag med gurtna(lina som automatiskt aktiverar skärmen). Jag hade också en talkie walkie förbindelse med instruktören. Där var jag kommer ifrån finns det direkt inte någon lag om hur man ska göra det men det betyder inte att det är osäkert. Deras policy är ”learning by doing”. Klubben finns sedan 25 år tillbaka och har aldrig haft en incident! Föresten, en kite kurs tar bara några timmar trots att det finns mycket mera detaljer.
 Nu förstår jag att det inte finns säkra eller osäkra sporter utan det finns viktiga och huvudsaker som man måste lära sig. Självklart är det bästa sättet på kurser.
Logga in för att svara.