Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Konfen Vindsurfing › nybörjare söker råd..
-
nybörjare söker råd..
Publicerad av dobedo på 30 oktober, 2008 vid 21:21Äntligen en ledig helg, dags att surra fast brädan på taket! Är i princip helt grön på detta med vindsurfing så jag hoppas på lite hjälp från de mer erfarna här på forumet.
Funkar Möttvik för nybörjare? Vid ostvind verkar det inte finnas så många ställen att välja på? Näset är ju inte allt för långt att åka inifrån stan. Behöver mest ett ställe som duger till att träna väldigt basic grejer och där man inte riskerar att driva rakt ut till havs om det skiter sig.. 🙂stefanlindmark svarade 17 år sedan 6 Medlemmar · 11 Svar -
11 Svar
-
Knatte
Gäst31 oktober, 2008 vid 05:28@Dobedo 513030 wrote:
Äntligen en ledig helg, dags att surra fast brädan på taket! Är i princip helt grön på detta med vindsurfing så jag hoppas på lite hjälp från de mer erfarna här på forumet.
Funkar Möttvik för nybörjare? Vid ostvind verkar det inte finnas så många ställen att välja på? Näset är ju inte allt för långt att åka inifrån stan. Behöver mest ett ställe som duger till att träna väldigt basic grejer och där man inte riskerar att driva rakt ut till havs om det skiter sig.. 🙂Testa Fågelviken i Björlanda om du vill ha långgrunt vatten och lite mera skyddat läge..:smile:
Sedan kanske inte Ost är den bästa vinkeln där, men du driver inte ut till havs, då det finns öar utanför… -
Bra ställen för nybörjare är ju Askimsviken och Torkelstorp. Om du går in på http://www.gwc.se så finns det en lista med spots där, vägbeskrivning och i vilken riktning den funkar bäst. Är själv nybörjare sen i år så jag önskar all lycka till och välkommen till Surfzone och den bästa sporten!
-
Dobedo;513030 wrote:Äntligen en ledig helg, dags att surra fast brädan på taket! Är i princip helt grön på detta med vindsurfing så jag hoppas på lite hjälp från de mer erfarna här på forumet.
Funkar Möttvik för nybörjare? Vid ostvind verkar det inte finnas så många ställen att välja på? Näset är ju inte allt för långt att åka inifrån stan. Behöver mest ett ställe som duger till att träna väldigt basic grejer och där man inte riskerar att driva rakt ut till havs om det skiter sig.. 🙂Lite datatnörd eller, någon som leker med formulär lokalt kanske
eller är jag helt ute o seglar :santa: -
Ja, visst är det imponerande att EN nybörjare kan ha fler inlägg än hela sajten tillsammans? Om nån kan tala om hur det gått till så är jag nyfiken.. 🙂
-
Knatte
Gäst31 oktober, 2008 vid 20:36@Dobedo 513279 wrote:
Ja, visst är det imponerande att EN nybörjare kan ha fler inlägg än hela sajten tillsammans? Om nån kan tala om hur det gått till så är jag nyfiken.. 🙂
En bugg på Steffo väl??? :cool2:
-
stefanlindmark;513065 wrote:Off topic: Nybörjare?
Steffoholic har fått en ny innerbörd
-
Dobedo;513279 wrote:Ja, visst är det imponerande att EN nybörjare kan ha fler inlägg än hela sajten tillsammans? Om nån kan tala om hur det gått till så är jag nyfiken.. 🙂
Många år sedan jag pysslade med html/pearl/php/asp mm..
Orkar inte sätta mig in i detta längre. . men1
Man kan copy paste:a html koden för webplatsen.
han kanske lyckats modifiera koden sedan posta:t/skickat inlägget från sin lokala dator till servern. ”om man kan ändra variabeln som håller värdet för antal inlägg i från formuläret.” Orkar inte skimma all kod. men kanske troligt2
Ligger värdet knutet till användaren i ngn databasfil känns det som han har root på webplatsen, dvs fullständiga rättigheter på webservern. Ajajaj isåfall. . Så då är han är där inne och spekar i script som skriver till databasfiler. Man bör nog byta lösenord på webservern direkt och glo igenom alla loggfiler ”om inte mitt alternativ 1 är möjligt.” Dom som har satt upp denna webplatsen vet vad jag talar om. .3
Bugg på webplasten, tror inte det men man ska aldrig säga aldrig.4
Någon som kan komma på ett annat, som jag glömt nämna???Ha en skön helg folkz!
-
Knatte
Gäst1 november, 2008 vid 14:57@davven 513376 wrote:
Många år sedan jag pysslade med html/pearl/php/asp mm..
Orkar inte sätta mig in i detta längre. . men1
Man kan copy paste:a html koden för webplatsen.
han kanske lyckats modifiera koden sedan posta:t/skickat inlägget från sin lokala dator till servern. ”om man kan ändra variabeln som håller värdet för antal inlägg i från formuläret.” Orkar inte skimma all kod. men kanske troligt2
Ligger värdet knutet till användaren i ngn databasfil känns det som han har root på webplatsen, dvs fullständiga rättigheter på webservern. Ajajaj isåfall. . Så då är han är där inne och spekar i script som skriver till databasfiler. Man bör nog byta lösenord på webservern direkt och glo igenom alla loggfiler ”om inte mitt alternativ 1 är möjligt.” Dom som har satt upp denna webplatsen vet vad jag talar om. .3
Bugg på webplasten, tror inte det men man ska aldrig säga aldrig.4
Någon som kan komma på ett annat, som jag glömt nämna???Ha en skön helg folkz!
Buggterorin kommer från detta inlägget av Steffo 🙂 http://0108dev.surfzone.se/forum/showthread.php?t=60673
-
Om jag minns rätt finns det en inställning i PHPbb som heter ”dölj antal inlägg jag postat” eller liknande. Jag har iallafall sett det på andra forum. Jag letade lite i inställningarna men kunde inte hitta den men jag antar att det kanske finns här.
Logga in för att svara.