Senaste nytt › Forums › Kitesurfing › Konfen Kitesurfing › Nybörjarvänlig Sittsele
-
Nybörjarvänlig Sittsele
Publicerad av nichlas på 24 april, 2007 vid 06:30Jag är ute efter en sittsele. Vet inte säkert vilken storlek jag ska gå på men om det kan vara till någon vägledning har jag 34 i storlek på brallor:-) Vad kan det bli, L kanske? Är även intresserad av att få tag på en bräda. Vill helst ha nybörjarvänliga grejer och då även prismässigt men alla är välkomna att höra av sig med försäljningsförslag.
/Nichlas
walle svarade 18 år, 6 månader sedan 8 Medlemmar · 9 Svar -
9 Svar
-
du ska ha OceanRodeo’s sele som heter ”session”
kolla in den på http://www.kitesweden.seBästa på marknaden…
-
finns det ingen chans att du kan gå och testa sele o se vilken storlek som känns bäst?.. och rekomenderar itne sittsele eftersom du komemr lära dej snabbt och vilja ha midjesele
-
Har du en fin våtdräkt så bör du överväga att inte köra med sittsele. Det sliter nåt grymt på sömmarna. OR Session som Walle nämnde här är en hybrid sele (midjesele) med benstraps. Jag kör den själv fast utan benstraps nuförtiden eftersom jag inte vill pajja sömmarna igen. Det som jag tror kan ligga den i fatet är att den inte är så bekväm utan våtdräkt men har inte testat själv ännu.
-
Klart grabben skall testa sele! Var bor du? Jag kommer bege mig till gbg på fredag och kan ta med några olika modeller som du kan få prova då. Annars finns jag i Stockholm. Jag är själv inte återförsäljare, men har en del selar begagnade som du kan få köpa (årets modeller, både sitt- och midje- i din storlek). Ring mig om du vill att jag ska ta med mig någonstans…
Erik Gibson
0735088601 -
Köp den billgaste du kan hitta… för du kommer snart vilja byta.
Lättare att kanta med en midjesele!
Logga in för att svara.