Senaste nytt Forums Vindsurfing Slalom, Speed & Racing Nyköpingssurfare, fråga.

• Nyköpingssurfare, fråga.

Publicerad av getwet på 6 mars, 2008 vid 13:50

Är det korrekt uppfattat av mig att Strandstugeviken delvis är naturreservat och fågelskyddsområde, och att revet (som heter Tallargrundet tror jag) ligger inom i detta område?

Om det är på så sätt vilket jag förmodar, är det begränsningar på att vara inom området och isåfall är det årstidsbegränsningar?

c-g svarade 17 år, 3 månader sedan 3 Medlemmar · 4 Svar
  • 4 Svar
  • benke-2

Medlem
    6 mars, 2008 vid 14:10

Jo egentligen är det ju det, men det har surfats där i 20 år utan nåra problem.
    Så det är ju inte som på Öland.

• getwet

Medlem
    6 mars, 2008 vid 14:15

Är det förbud att vistas inom området året runt eller bara under vissa perioder? Eller är det bara landstigningsförbud?

• benke-2

Medlem
    6 mars, 2008 vid 14:24

Har inte sjökortet på mig men det är väl som vanligt 1 mars till ca 1 aug eller nåt , men det är lugnt å köra endå, även om man kanske inte behöver landstiga.

• c-g

Medlem
    29 juli, 2008 vid 22:19

Jag är lite sugen på att prova Vacuum Beach och Tallgrundet. Benke har ju gjort stället känt, och sen är det inte så långt ifrån Linköping på E4an.

När det gäller fågelskyddet gäller det för Tallgrundet och området väster om stenarna, se bilden. När det gäller tiden för fågelskyddet så hittade jag denna brochyr:

http://www.d.lst.se/NR/rdonlyres/63AA0382-ADE9-4164-9E90-D7213B921EDC/0/fagel_salskydd_webbversion.pdf

Där står det fågelskydd mellan 1 april och 30 september.

Logga in för att svara.

PNFPB Install PWA using share icon

Installera våran app genom att klicka på delningsikonen och välj sedan "Lägg till på hemskärmen". I MacOS väljer du, "Lägg till i Dock". Klicka sedan på ikonen på hemskärmen/dockan och logga in som vanligt.

Hantera pushnotiser

notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications
notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications