Senaste nytt › Forums › Kitesurfing › Konfen Kitesurfing › O’ahu och Maui soluppgångsbilder
-
O’ahu och Maui soluppgångsbilder
Publicerad av christian12345 på 26 mars, 2008 vid 18:30Kom hem från O’ahu och Maui i går. Här är några stämningsbilder til vårrusket. Tyvärr så har jag inte en enda surfbild från Maui, för vi var ute på vattnet och åkte hela tiden jag och polaren… Det var jag med kite och han med vindsurf och det var hur kul som helst.
Solen går upp klockan halv sex och då var jag på stranden och hälsade solen välkommen på ett plattvattenspot på O’ahu. Man får åka in och dricka vatten ibland för vattnet är salt.
Bilden när det är moln både under och över är tagen från toppen av vulkanen Haleakala, också vid femtiden på morgonen, innan vi cyklade ned till stranden för att segla lite igen.kasimir svarade 17 år, 7 månader sedan 8 Medlemmar · 11 Svar -
11 Svar
-
Fan det där ser inte dumt ut. Kul att du fick surfa trots din reseförbannelse.
-
JohanW;454121 wrote:[..]hur va de där?[..]
Aloha 🙂
Som helhet var det bra och jag åker nog tillbaka förr eller senare. Kanske till några av de andra öarna också.O’ahu i allmänhet och Honolulu/Waikiki i synnerhet är ett turisthelvete så även om vågorna på nordkusten är fina så vill jag inte tillbaka dit. Fullt av rika japaner som gifter sig och feta Nordamerikaner som äter.
Maui har ganska många sköna locals som man kan snacka med. Dessutom kan man gå på tur och kolla in vulkaner eller stå och glo på locals på Ho’okipa eller Jaws. Det är tufft!
Kom ihåg att jag är ett totalt vågmongo så ta den här vågrecensionen med en nypa salt…
Jag tycker att det är lättare att vågsurfa där än här hemma, även om vågorna är lite större. Vågorna på Maui är på något sätt kraftigare än här hemma, tycker jag. De var lätta att fånga, man får en rejäl spark av dem när de bryter och när man väl har fångat en så kan man vara ett ganska bra tag på den och göra bottomturns och cutbacks. Vinden är prick sideshore så det är väldigt rena vågor. Jag tror faktiskt aldrig att jag har sett renare vågor.Maten är god både på O’ahu och Maui.
-
kasimir;454134 wrote:[..]goda räktoast där?
Haha! Jag vet vad du tänker på – den där hula-hula-kjolen som jag lovade dig i en annan tråd för ett par veckor sedan! Förbered dig på att bli förvånad! När jag gick ut senare på kvällen den dagen så hittade jag inte en kjol, men en…. en….. en…… ’UKULELE! ’Ukulelen talade till mig och sa
’Ukulele wrote:Chrille, jag är en röd ’ukulele med blommor på vars öde är att spelas av KasimirSå jag köpte den och har lyckats att inte paja den på hela vägen tillbaka! Så nästa gång vi ses, så får du en röd ’ukulele med blommor på! 😉
Till gengäld räknar jag (och antagligen alla andra som läser detta) att vi får höra dig spela på kvällarna efter surf här i vår och sommar!
En kurs i hur man säger ”’ukulele” på Hawaii ingår också 🙂
-
Tim.Eriksson;454167 wrote:Törs man fråga vad en liten semster kostar…? [..]
Flyg
Jag gav 11k för flyget, men då hade jag ett par dagar i San Fransisco på vägen hem också, så det kan nog göras billigare om man inte stoppar där.Bostad
Vi bodde tre i ett rum där man kunde bo fyra. Det kostade $100 om dagen men jag tror att man kan göra det billigare, både om man forskar lite och om man ska vara där längre.Bil
Man måste ha bil och det är samma priser som överallt annars i nordamerika – dvs ganska dyrt. Om man kajtar så kan man ju vara flera i en bil och då blir det billigare. När jag åker tillbaka någon gång så ska jag forska lite i det och se om man inte kan hyra en bil av någon local eller liknande i stället för hos Avis. Jag såg också att det finns en del småuthyrare typ ’Bosses Bilhyr’ men jag kollade inte upp det.Mat
Det är nog bäst att göra mat själv, även om det finns allt från Burger King till lyxmat. i USA finns ingen matskatt, så det är mycket billigt att få bra kvalité i supermarketen. -
@christian12345 454196 wrote:
Haha! Jag vet vad du tänker på – den där hula-hula-kjolen som jag lovade dig i en annan tråd för ett par veckor sedan! Förbered dig på att bli förvånad! När jag gick ut senare på kvällen den dagen så hittade jag inte en kjol, men en…. en….. en…… ’UKULELE! ’Ukulelen talade till mig och sa
Så jag köpte den och har lyckats att inte paja den på hela vägen tillbaka! Så nästa gång vi ses, så får du en röd ’ukulele med blommor på! 😉
Till gengäld räknar jag (och antagligen alla andra som läser detta) att vi får höra dig spela på kvällarna efter surf här i vår och sommar!
En kurs i hur man säger ”’ukulele” på Hawaii ingår också 🙂
Haha fan vad schysst. Lovar att träna varje dag. Jag har två kompisar som spelar så jag ska nog komma igång snabbt.
Nästa gång vi ses så ska du få en räktoast också.
Logga in för att svara.