Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Ocean Rodeo torrdräkter??

• Ocean Rodeo torrdräkter??

Publicerad av anonym-anvandare på 9 maj, 2005 vid 08:40

Torrdräkter från Ocean Rodeo??

Med tanke på säsongen känns det ju inte superaktuellt just nu men jag blev ändå nyfiken!

Såg ett antal kiteare i helgen som körde runt i torrdräkter från Ocean Rodeo. De verkar ju rätt varma och sköna och verkar lätta att komma i och ur.

Funkar de för windsurfing också?
    Håller de helt tätt på djupt vatten?
    Hur är hållbarheten? Risken för att den går sönder och blir vattenfyld?
    Vem säljer den i Sverige?
    Vad kostar den?

Nån som testat denna dräkt?

supasonic svarade 20 år, 6 månader sedan 3 Medlemmar · 4 Svar
  • 4 Svar
  • jonasp

Medlem
    9 maj, 2005 vid 12:24

http://www.kitesweden.se/ säljer dom.
    Jag tror de funkar bra. De ser lite pösiga ut men det ska nog inte vara något problem. Kitare använder ju samma typ av sele som vi gör.
    ”Håller de helt tätt på djupt vatten?” Ska du ha den som dykdräkt också???

• anonym-anvandare

Medlem
    9 maj, 2005 vid 12:49

hehehe – nä min fråga var lite kasst forumlerad…

kitearna verkar mest hålla till på grunt vatten men jag kör alltid på det djupa så min fråga var om dräkten håller tätt trots att man badar lite ibland!?

• anonym-anvandare

Medlem
    9 maj, 2005 vid 12:57

asså de badar ju en hel del med…och så finns det sånna kitare som kör på djupt vatten med.
    Men jag vet faktiskt inte mer men kolla i kiteforumet för det verkar va många där som kör med den, nu drar jag o surfar istället

yesyes /Jonas

• supasonic

Medlem
    9 maj, 2005 vid 13:46

Jag windsurfar med min dräkt och det går alldeles utmärkt. Den enda nackdelen jag ser är att materialet inte är stötdämpande såsom neoprenet. Det gör alltså lite ondare att dunka benet i masten ooo.gif. Dräkten håller alldeles utmärkt tätt. När man tar av sig dräkten efter körning är det givetvis lite kondens inuti men det är aldrig något problem med kyla och det märks inte överhuvudtaget ute på vattnet. Känslan är lite annorlunda, bekvämligheten ovan vatten är mkt god, dräkten sitter lösare och är bekvämare än neopren. Under vattnet smiter dräkten åt och rörligheten blir möjligen lite sämre än med neopren.

.s

Logga in för att svara.

PNFPB Install PWA using share icon

Installera våran app genom att klicka på delningsikonen och välj sedan "Lägg till på hemskärmen". I MacOS väljer du, "Lägg till i Dock". Klicka sedan på ikonen på hemskärmen/dockan och logga in som vanligt.

Hantera pushnotiser

notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications
notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications