-
OceanRodeo 2005!
Då har jag fått tillfälle att testa mina nya Bronco!
8 och 12m2Det har ännu bara blivit två bra dagar på Fuerteventura och en dag på snö…
Ni som kört OceanRodeo förut vet att det är riktigt välsydda och hållbara kites och 2005 års modeller är inget undantag.
Skillnaden mellan Bronco -04 och -05 är stor!

Äntligen har OR gått ifrån lattorna i vingtipparna och har som dom flesta andra kites bladders där med!
Hela kiten har gjorts mycket lättare och leadingedge är riktigt tunn och struttarna är nog bland dom smalaste på marknaden…För dom som gillar 5:e lina så finns det tre ordentliga fästpunkter i leadingedge och om man vill backa upp den, bra på snö, så kan man fästa den i änden av två struttar(bak kanten)
Mid AR kites har ju blivit mode igen och Bronco har ju alltid varit mid AR!

På grund av den tunna profilen på leadingedge och struttar samt att kiten är mycket lätt så svänger den mycket snabbt runt sin egen axel! Vilket är bra för bl.a. kiteloops…
(så nu har jag inget att skylla på längre
)Innan jag testade den så trodde jag att dom tunna struttarna skulle göra kiten mjuk och sladdrig men den är mycket stabil och inte den minsta tendens till ”jellyfishing”
Jag tycker att alla som har tillfälle att testa OceanRodeos kites i år ska göra det för dom tillhör helt klart ett av årets bästa märken!
Jag återkommer med lite mera ”actionbilder”/film så fort isen e borta, förhoppningsvis till helgen…
Logga in för att svara.