Senaste nytt Forums Övriga Surfbussen Ola P:s buss!

• Ola P:s buss!

Publicerad av jeppepeppe på 2 oktober, 2005 vid 20:34

Ola!

Håller på och letar efter en buss som jag tror är samma som din, en T4 med korta karossen. Har du lite bilder på den samt någon schematisk bild på hur du har utnyttjat utrymmet i den? Skulle också behöva en bil som det går att åka 4 pers i samtidigt som surfprylarna ligger där!

Jag skulle dessutom behöva veta hur innermåtten är på den. Har en JP Freestyle 101 -04 (242cm) som största bräda och man skulle ju helst vilja kunna stoppa den rakt fram utan att ha den på snedden, tror du att det funkar?

ola_p svarade 20 år, 1 månad sedan 4 Medlemmar · 5 Svar
  • 5 Svar
  • mattap

Medlem
    3 oktober, 2005 vid 08:52

hej!

Lägger mig i lite här tongue.gif

jag har också den korta, och jag har byggt en ”sne” säng som ger full ståhöjd innanför skjutdörren, där finns åxå plats för bord att fika på mm. Tycker det funkar super att ha brädorna på tvären, ger rejält med plats! Kanske kan ta nån bild när jag får tid! Hade åxå en tanke på att ta hål i innevägg mm för att slippa ha dem på tvären men tycker att lösningen att ha de på tvären blev mkt bättre!

Här finns mått: http://www.volkswagentransportbilar.se/page_5236.shtml

Får med lätthet in min 126L Starboard carve, JPFSW 86L + 2 bommar, master, 6 segel, våtdräkt mm mm. Skulle nog kunna få in en till bräda åxå om jag vill!

Finns möjlighet att bygga så man kan ha en passagerare där bak, men har inte sett något behov ännu. 3 kan åka fram!

• anonym-anvandare

Medlem
    3 oktober, 2005 vid 12:22

Hade varit kanon med lite bilder från din bil MattaP!

Har dock ett litet problem, jag måste ha plats så att fyra personer kan åka relativt obehindrat crazy.gif, kommer nämligen att använda bussen till och från arbetet med mina pendlarpolare (3st!)!

Det skulle väl iofs gå att ha brädan på snedden, men det hade varit bra rent estetiskt att ha den rakt fram!

/Jeppe som inte kan logga in på jobbet!

• ola_p

Medlem
    3 oktober, 2005 vid 20:28

Kan ta en bild till från skjutdörren..
    Hur mycket grejer skall in?
    Lägger du brädan bredvid sängkonstruktionen så har du gott om plats till segel och grejer under mellasoffan. Svårt om man skall få in brädan här också dock, eftersom sätet är så lågt under, tyvärr. kan dina pendlarpolare gå ut genom framsätet är det ju inget problem, men det kanske man helst undviker.

Schematiska skisser är det dåligt med (kanske kan göra en snabb kladd ngn dag) men kan ordna lite mer bilder i veckan.

• anonym-anvandare

Medlem
    4 oktober, 2005 vid 08:59

Det som ska in är för närvarande en freestylebräda (242cm) samt fyra segel och två master (plus allt annat bös som man ska ha med sig). Men, förmodligen blir det väl en vågis till våren också!

Det bästa hade ju varit om man skulle kunna ha en tvåsitssoffa förskjuten åt höger, i så fall känns det som att man skulle kunna få plats med brädan/brädorna där. Har lite dålig koll på om det är lätt att göra på det viset iofs, men det känns ju annars som en bra lösning. Behöver man gör om fästena i golvet i så fall?

Hade varit grymt med några pics så man kan få en bild av hur man kan lösa det! smile.gif
    /Jeppe

• ola_p

Medlem
    4 oktober, 2005 vid 09:26

Att ha soffan förskjuten åt höger hade varit grymt, men är något meckigt att genomföra, blir nog en del svetsarbete. Satsa på att hitta en buss med dubbla skjutdörrar. Det är nog det bästa tror jag.

Logga in för att svara.

PNFPB Install PWA using share icon

Installera våran app genom att klicka på delningsikonen och välj sedan "Lägg till på hemskärmen". I MacOS väljer du, "Lägg till i Dock". Klicka sedan på ikonen på hemskärmen/dockan och logga in som vanligt.

Hantera pushnotiser

notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications
notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications