• anonym-anvandare

Medlem
    18 juli, 2000 vid 11:00

egentligen typ lika som västkusten är min erfarenhet

• anonym-anvandare

Medlem
    18 juli, 2000 vid 14:54

Vi var där nyss och jamenar den stora fördelen är ju att du kan segla på nästan alla vindriktningar om du bara åker nån mil. Haga var suveränt bra. 2 dar med 5.0, en med 6.0 och en med 8.0. Var i sverige är det bättre på sommaren?

• anonym-anvandare

Medlem
    18 juli, 2000 vid 18:43

så det e lite onödigt med en 4,7 där då

• anonym-anvandare

Medlem
    18 juli, 2000 vid 18:59

Onödigt med 4.7!!!! Hallå, vakna du bor i Sverige, ja just det, det kan blåsa mellan noll och orkan om det vill sig, ja alltså även 4.7 som på vilken annan plats som helst i Schweden….

• anonym-anvandare

Medlem
    19 juli, 2000 vid 15:35

Våren och försommaren brukar vara mycket vindsäkert, åker du dit en vecka så
    får du garanterat segla. Nu under sommaren avtar vindsäkerheten i takt med
    att temperaturerna stiger. I år kan det med andra ord vara bättre juli än normalt 🙂
    Öland är dock ett ganska trevligt ställe att hänga även om det inte blåser så
    har du inte varit där tycker jag definitivt du ska åka dit och testa. Vid regn
    och dålig vind kan dock haga vara tråkigare än en sommarförkylning, då är
    det läge att dra till kalmar, borgholm eller vart som hellst bara man kommer
    ifrån de djupa depressioner som sprider bland surfare som lider av sol och
    vind abstinens….

• anonym-anvandare

Medlem
    19 juli, 2000 vid 17:34

Håller med om det. Två av dagarna det blåste 5.0 (några dar sedan) tror jag att brisen på Haga sammanföll med den generella vindriktningen. Därför kan man få allt mellan himmel och jord i vindstyrka.

Logga in för att svara.

PNFPB Install PWA using share icon

Installera våran app genom att klicka på delningsikonen och välj sedan "Lägg till på hemskärmen". I MacOS väljer du, "Lägg till i Dock". Klicka sedan på ikonen på hemskärmen/dockan och logga in som vanligt.

Hantera pushnotiser

notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications
notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications