Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Öland just nu? (påsk)

• Öland just nu? (påsk)

Publicerad av rasmus_w på 24 mars, 2008 vid 12:44

Några Ölänningar som varit ute de senaste dagarna? Jag tänkte sticka ut just nu. Visserligen utanför Lökenäs eftersom det är nära till sommarstugan och duschen men kan ju vara kul att veta om man är ensam eller inte.

Öh, ja jag är bara sommarölänning…

swe-496 svarade 17 år, 7 månader sedan 9 Medlemmar · 17 Svar
  • 17 Svar
  • rasmus_w

Medlem
    25 mars, 2008 vid 15:16

Uppföljning: Det var för mycket frånlands för Lökenäs så jag åkte till Haga och seglade/badade en stund med nya freewaven.

Fascinerande hur lite vind det behövs för att den ska plana upp fullt så man kan ställa bägge fötterna i stropparna. Jag tvivlar på att det blåste så mycket mer än 7 m/s. Tyvärr märks att jag har några kilo extra runt magen jämfört med i somras, brädan känns inte alls lika lätt att guppa underriggad på som i somras. Dessutom står jag hela tiden bak vid stropparna när jag guppar eftersom det var där man var tvungenn att stå för att kunna guppa med gamla vågisen, den hade ju masten ända framme vid nosen.

Kallt – ja.
    Har mitt lagande fått dräkten att sluta läcka? – Nej
    Borde jag kanske köpa ett par nya CWM i stället för att köra med bara händer? – Ja kanske.

• spray

Medlem
    26 mars, 2008 vid 22:28

Snygg bräda Rasmus! Vad mätte vattentempen=?’

• tim-eriksson

Medlem
    26 mars, 2008 vid 22:43

Kvaltién har fått ner sig märkbart ser jag…
    Jag har betydligt mer färg under på min 2006 freewave. Verkar som de hittat nya sätt att få ner produktionskostanden på..

• rasmus_w

Medlem
    26 mars, 2008 vid 23:43

Enligt öwc:s väderdatamaskin var det runt 5 grader i vattnet vilket väl var det som gjorde det hela uthärdligt.

Tim, du har fel. Det här är en fördyring. Först slabbar de på ett jättetjockt färglager, sen slipar de tills nästan allt är borta. Givetvis får man betala för den bortslipade färgen…

• tim-eriksson

Medlem
    27 mars, 2008 vid 11:45
    Rasmus_W;454202 wrote:
    Enligt öwc:s väderdatamaskin var det runt 5 grader i vattnet vilket väl var det som gjorde det hela uthärdligt.

Tim, du har fel. Det här är en fördyring. Först slabbar de på ett jättetjockt färglager, sen slipar de tills nästan allt är borta. Givetvis får man betala för den bortslipade färgen…

Haha, jepp.. Jag vet.

Helt sjukt vad dyrt det ska bli för liiite bättre. T.ex. Segelflygplan för 1 mille, då fåå du betala 1.2 mille för ett plan som är 40 kg lättare. Som ex. Kilopriset blir sjuuukt dyrt 🙂

Undrar vad gram priset för vikten på nya freewave gentemot den gamla är..

• johanc

Medlem
    27 mars, 2008 vid 18:50

Eller så kan man göra som Team SEB i Whitbread för några år sedan: Skippa färgen helt.. Sparade 40 kg på en hel båt… Åsså coolt med carbonfinish…

JOhanC

• tim-eriksson

Medlem
    27 mars, 2008 vid 19:37
    JohanC;454313 wrote:
    Eller så kan man göra som Team SEB i Whitbread för några år sedan: Skippa färgen helt.. Sparade 40 kg på en hel båt… Åsså coolt med carbonfinish…

JOhanC

Men… Anledningen till att man har ett belag ovanpå är för att få en bättre yta. Så på allt ovanför vattenytan är det nog okej men under…?

Kanske ska ta fram 2000 sandpappret och gå på min freewave 2006.a och få den coola undersidan nya freewave har..

• appel

Medlem
    27 mars, 2008 vid 19:52

@Tim.Eriksson 454326 wrote:

Men… Anledningen till att man har ett belag ovanpå är för att få en bättre yta. Så på allt ovanför vattenytan är det nog okej men under…?

Kanske ska ta fram 2000 sandpappret och gå på min freewave 2006.a och få den coola undersidan nya freewave har..

Hmmm…?

• rasmus_w

Medlem
    27 mars, 2008 vid 20:23

@JohanC 454313 wrote:

JOhanC

http://www.exocet-original.com/products/warpformula.asp

• getwet

Medlem
    28 mars, 2008 vid 04:47

Kul o lämna den i solen!

• swe-496

Medlem
    28 mars, 2008 vid 04:50

Troligen inte GW;). Jag har köpt en sån, ska hämta den nästa vecka.
    Kommer troligen få ha en reflekterande bag att lägga över den….
    Men den e porrig som sjutton…

• imported_macts

Medlem
    28 mars, 2008 vid 07:09

@SWE 496 454399 wrote:

Troligen inte GW;). Jag har köpt en sån, ska hämta den nästa vecka.
    Kommer troligen få ha en reflekterande bag att lägga över den….
    Men den e porrig som sjutton…

Ja, den är faktiskt djäkligt porrig. Ska bli kul att se den i verkligheten. Ska du ner till Haga på speedtävlingen?

• jester

Medlem
    28 mars, 2008 vid 07:11

Den brädan får mig att börja fundera på att köra formula… 😀

• imported_macts

Medlem
    28 mars, 2008 vid 07:17

@Jester 454413 wrote:

Den brädan får mig att börja fundera på att köra formula… 😀

Du får väl lobba lite för att dom ska börja göra slalomplankorna i samma stuk.

• swe-496

Medlem
    28 mars, 2008 vid 08:44

Jo tanken är att jag ska ner och vara med på LongDistance iaf. Speed har jag inga grejjer till tyvärr…:( Trodde jag skulle ha fått råd med det i år men icke
    sa nicke…

Sida 1 av 2

Logga in för att svara.

PNFPB Install PWA using share icon

Installera våran app genom att klicka på delningsikonen och välj sedan "Lägg till på hemskärmen". I MacOS väljer du, "Lägg till i Dock". Klicka sedan på ikonen på hemskärmen/dockan och logga in som vanligt.

Hantera pushnotiser

notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications
notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications