Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Konfen Vindsurfing › Öland lördag-söndag.
-
Öland lördag-söndag.
Publicerad av andreasalm på 4 maj, 2006 vid 08:23Nu ser det i alla fall ut som att det äntligen kommer lite vind, Windguru brukar
ju aldrig visa för lite i alla fall. Frågan är vart man ska ta vägen? NordOst fungerar ju inte så bra på haga, visserligen öppnar dom shoppen osv. där i helgen. Nån annan som har funderingar på att sticka ut och surfa lör-sön?andreasalm svarade 19 år, 6 månader sedan 5 Medlemmar · 7 Svar -
7 Svar
-
kanske söndag om jag får tillräckligt mycket gjort på lördag. Ska röja marken i 4 tunnland skog i sandbergen inför sommarens festival.
nord-ost säger du… blir det tillräckligt mycket kan jun trollis leverera… -
andreasalm wrote:Nu ser det i alla fall ut som att det äntligen kommer lite vind, Windguru brukar
ju aldrig visa för lite i alla fall. Frågan är vart man ska ta vägen? NordOst fungerar ju inte så bra på haga, visserligen öppnar dom shoppen osv. där i helgen. Nån annan som har funderingar på att sticka ut och surfa lör-sön?ja, blir det bra med vind så är jag självklart på. orkar inte med att hoppas för mycket och sen blir det bara kasst 5.7, då får det vara!! lite ålebäck hade ju faktiskt varit fint om det blåser tillräckligt. slå en signal om det ser lovande ut här i närheten (öland, Kalmar) 073 690 7510/Emma
-
Oregistrerad
Gäst5 maj, 2006 vid 06:29Jag och brorsan funderar på ålebäck på lördag om det ser ut att bli vind. Vi kör pråmar 150 resp 180 liters brädor.. funkar det i ålebäck?
-
Oregistrerad
Gäst5 maj, 2006 vid 06:51andreasalm wrote:Nu ser det i alla fall ut som att det äntligen kommer lite vind, Windguru brukar
ju aldrig visa för lite i alla fall. Frågan är vart man ska ta vägen? NordOst fungerar ju inte så bra på haga, visserligen öppnar dom shoppen osv. där i helgen. Nån annan som har funderingar på att sticka ut och surfa lör-sön?Denna prognos som är nu är inget att hoppas på.
Vad som är vårt hopp denna helg är att vi får en nordlig sjöbris.
Eller en nordostlig bris. Då kan det blåsa en 12-14 m/s på Haga men inget på östra sidan. Vad som talar emot är att det är fortfarande fuktigt i marken.
Så om man skall åka långt denna helg och med dagens bensinpris.
Skulle jag aldrig satsa på Östra sidan. (kanske inte ens på öland)
Vad som däremot gör mig glad är att i mitten av nästa vecka så flyttar sig högtrycket och syd och västvindar tar över.
Som vi locals alltid sagt. Ett högtryck över balticum är det vi hatar mest.
Kenneth/superlocal och sjöbrisproffessor -
Tja lördagen blev det 5,6 drag för freestyle och 7,5 drag för race
Inga handskar eller huva och barfota.
Marcus Emanuelsson körde i sommardräkt.
Faktum är att jag blev överraskad hur varmt havet var.
Tyvärr så var det ett djävla lågvatten.
Så var man inte freestyle seglare med 10cms fena så fick man slicka sandrev ibland.
Ingen vind på östra sidan
Antagligen imorgon söndag blir det ännu bättre.
Det var en hel del seglare på plats.
Mycket folk från kungliga huvudstaden
Tjaba
Kenneth -
oja! Igår va det riktigt härligt väder på haga, vad mer kan man be om, sol och vind. vad jag kan se så blir det ännu bättre idag. Så det är väl bara till att slänga på brädan på volvon igen och bege sig.
Logga in för att svara.