Senaste nytt › Forums › Kitesurfing › Konfen Kitesurfing › Öland/Kalmar?
-
Jag tror att vindsurfarnas attityd och svordomar skrämmer fåglarna mer än vad en trevlig kitesurfare kan göra.
Från det avståndet fenorna tar emot kan fåglarna fortfarande skrämmas av svordomar och arga miner (från arga S-77 seglare). -
Hej !
Jag skulle bara vilja säga att personligen tycker jag Sandbergen (2-300m) söder om Haga är perfekt.
Kanske bättre där för en Kiteare än en vindsurfare, å tvärtom… + att våra skärmar inte skrämmer de stackars fåglarna. Har också förståelse för vindsurfarna, det är ingen stor strand, plus att en kiteare tar ganska mycket mer ”plats” en en surfare. Det är min åsikt. -
Jag tror alla fattar. Skit i Haga Park.
Det finns sju resor bättre ställen än så.
Här är några tips:
Hela Böda bukten (innan badarna kommer) S till NÖ, prova gärna lite längre norrut än Böda där det är betydligt mindre folk även på sommaren.
Hela Grankullavik, totalt plattvatten jämt. Starta innefrån viken från Panget till trollskogen, grymt långgrunt. V-SÖ. Även Norligt faktiskt beroende på var du väljer att starta. Det fina är att du måste verkligen anstränga dig att flyga ut ur viken.
Byrum, norra delen, lite stenig botten men annars kanon. S-SV. Kör förbi första stranden ända ner till sista parkeringen, gå sedan utemed stranden till lämligt take off.
Böda by och Söderut, ner till Löt, hela denna stäcka är full med stränder som är tok grunda, S-NÖ beroende på strand.
/Ölandstok
-
Feta vågor på Öland brukar hänga ihop med vind här.
Alltså bara det blåser kan det bli rätt schyssta vågor överallt. Det finns lite coola bryt t.ex uppe i Homrevet på östra sidan. Vind S-NNÖ.
/H
-
jag ligger väl långt efter här…
men bara en fråga.
hur kunde du komma in på surfområdet om du itne hade vart på badvattnet innan?
Logga in för att svara.