Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Olika fenor?

• Olika fenor?

Publicerad av naish på 3 oktober, 2003 vid 20:11

När jag köpte min bräda fick jag två fenor. Den ena var orginal fenan till min tabou 3s-00 och den andra är en local spirit freestyle på 26 cm. Jag har inte testat freestyle fenan än. Min fråga är om en freestyle fena är dålig om man bara ska änvända den för freeride?Om jag ska skita i freestyle fenan och enbart köra på orginal fenan.

ola_p svarade 22 år, 1 månad sedan 2 Medlemmar · 1 Svar
  • 1 Svar
  • ola_p

Medlem
    4 oktober, 2003 vid 08:49

TESTA!! Det är mkt möjligt att den är mkt bättre än orginalfenan, eller annan storlek.
    Det skiljer på freestylefenor och freestylefenor, bland annat norths shores vanliga freestyle e helt ok till att bränna med, medans freestylextremen inte är lika lämpad till sånt, jag har en sån (nästan, den varianten som sitter på compstylen) 21cm som jag kör till 5.6-6.3, dvs. ganska extremt kort, passar bra till att hoppa, carva etc. men e inte så kul om man bara ligger å brännder, det krävs lite planingsteknik, och den gör ju att man får kryssa som en vågbräda (på kanten)…

Logga in för att svara.

PNFPB Install PWA using share icon

Installera våran app genom att klicka på delningsikonen och välj sedan "Lägg till på hemskärmen". I MacOS väljer du, "Lägg till i Dock". Klicka sedan på ikonen på hemskärmen/dockan och logga in som vanligt.

Hantera pushnotiser

notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications
notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications