Senaste nytt Forums Övriga Surfbussen Oljetrycksmätare på transporter, montering?

• Oljetrycksmätare på transporter, montering?

Publicerad av ngunnrin på 15 maj, 2006 vid 09:23

Är det någon som har monterat en oljetrycksmätare på en VW Transporter-89, 2,1 liters insprutare?

Vi har haft problem med att oljetryckslampan varnar i tid och otid. Vi har bytt oljtrycksavkännarna (övre och undre), vi har bytt oljefilter (VW orginal) och olja. Efter det gick allt bra igen men nu på sistone varnar den ibland utan direkt anledning. Oljenivån är kollad. Har också bytt kablage från oljetrycksavkännare (de kablar som går i motorrummet). Kan ha varit glapp eftersom lampan varnar lite omotiverat och ”glappvarnar” liksom ibland. Vad kan man mer kolla? Är det någon som haft liknande problem?

Vi planerar montera en oljetrycksmätare så vi kan ha koll på trycket via mätare vid instrumentpanelen. Dock hittar vi inte plats för den vid oljetrycksavkännarna i motorrummet, det är lite trångt om plats. Finns det annat ställe man kan montera den vid eller hur har kan lösa det?

Tack på förhand / Niklas

maila gärna svar på ngunnrin@hotmail.com

jocke-g svarade 19 år, 5 månader sedan 3 Medlemmar · 2 Svar
  • 2 Svar
  • svenne

Medlem
    15 maj, 2006 vid 10:01
  • jocke-g

Medlem
    18 maj, 2006 vid 06:18

Jag kan bara säga att det är ett vanligt fel på dom bussarna. Och jag rekomenderar dig att lösa felet innan det är försent som det blev för mig. Motorn rasade när jag var i Danmark inte så kul. Men det finns mycket hjälp på Typ2 klubben och dom är väldigt hjälpsamma där.
    Men hade jag varit dig så hade jag bytt oljepump för att vara på säkra sidan.
    Man kan släppa ner motorn lite grann och komma åt den bakom svänghjulet.

Och det här med oljetrycksmätare det går att montera in en sån och jag vet att dom kan det på Typ2 klubben bara att fråga där. För jag kommer inte ihåg hur det var man skulle göra.

Lycka till och hoppas att du inte får samma öde som min buss.

Logga in för att svara.

PNFPB Install PWA using share icon

Installera våran app genom att klicka på delningsikonen och välj sedan "Lägg till på hemskärmen". I MacOS väljer du, "Lägg till i Dock". Klicka sedan på ikonen på hemskärmen/dockan och logga in som vanligt.

Hantera pushnotiser

notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications
notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications