Senaste nytt Forums Övriga Surfbussen Oljlampan

• Oljlampan

Publicerad av anonym-anvandare på 12 december, 2004 vid 12:06

Har en vw caravelle coach camping 1989 112hki bensin, en kanon surfbuss.Oljlampan lysar och piper nu och då, spes. på långkørning(ett pip per timme). Den gillar att få bytat olj och filter – håller tyst en stund då(ett par månader).Verkstaden sejer foreløpig no prob.s.Vet nån vad det kan vara?

fraddan svarade 20 år, 9 månader sedan 5 Medlemmar · 5 Svar
  • 5 Svar
  • judo-freddan

Medlem
    12 december, 2004 vid 13:27

Har för mig att sensorn lätt kunde bli dålig på 112hk-motorn men jag ska inte svära på det. Har du kollat här? http://www.typ2-klubben.com På deras forum kan du säkert hitta info om detta.

• patrikol

Medlem
    12 december, 2004 vid 22:23

Hade samma problem men min pep oftare kolla för säkerhetsskull Olje nivån men glapp i sensorn är vanligt och så var det i mitt fall kolla upp den och byt om det behövs ingen fara så länge motorn beter sig normalt och värmen inte stiger.

• senomar

Medlem
    2 februari, 2005 vid 19:29

på 112orna eller kanske tom alla v-kylda är oljelampan även kopplad till nivågivaren i den ena expansionstanken och larmar för låg nivå. det kan den göra även om temperaturen är OK. börja med att fyll på vatten och se till att det kommer i rätt kärl.

om det inte funkar, byt oljetryckskontakter, det finns två, en för för högt och en för för lågt tryck om jag minns rätt. funkar inte det. byt instrumentpanel eller låna någon polares för att testa.

annars, sälj bilen eller tanka och kör tills den dör. men med stor sannolikhet är det bara vattennivån.

• anonym-anvandare

Medlem
    2 februari, 2005 vid 20:49

Ok,takker for svar.Coachen står og nyter vinteren og lengter etter surfbris som frisker opp den.Hon liker inte handleturer med familjen,då kommer det helst nån ny rar ljud.Men går alltid konge på surfturer,spes til Varberg eller Klitmøller wink.gif.Har merket at lampen piper bare når motor er god og varm,og når kjører ca 75-85 på 5.gir.Men piiper bare 1gang i timen då.Noen andre ideer?

• fraddan

Medlem
    4 februari, 2005 vid 16:39

Hade samma problem med min coach 89:a kolla kontakten till oljetrycks-givaren, sitter under remskivorna lite pilligt att komma åt men det går. Förhoppningsvis hjälper det, annars får du återkomma grin.gif

Logga in för att svara.

PNFPB Install PWA using share icon

Installera våran app genom att klicka på delningsikonen och välj sedan "Lägg till på hemskärmen". I MacOS väljer du, "Lägg till i Dock". Klicka sedan på ikonen på hemskärmen/dockan och logga in som vanligt.

Hantera pushnotiser

notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications
notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Övriga Surfbussen Oljlampan

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.