Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Olofsbo i Falkenberg imorgon.

• Olofsbo i Falkenberg imorgon.

Publicerad av nn4an_mike på 20 juli, 2004 vid 21:04

Jag tänkte kanske åka ner till Olofsbo i morgon.
    Kruxet är att jag aldrig har varit där så jag skulle bli tacksam för en beskrivning av spoten ( Riggningsyta, botten etc..)
    Jag är nybörjare fortfarande så om det finns farliga hinder i form av betongpelare, flaggstänger eller ”arga gubbar” så är även detta värdefull information som jag gärna tar del av.

Om det finns någon som känner till stället och vill åka med ner i morgon så finns det 1 plats i bilen.

Mvh Micke smile.gif

kalabra svarade 21 år, 3 månader sedan 4 Medlemmar · 4 Svar
  • 4 Svar
  • ian

Medlem
    20 juli, 2004 vid 21:19

finns väl en hel del strand, även lite gräs beroende på var man är.

ganska sandbotten men det ligger en del ruggiga stenar lite här och var som jag fick erfara första gången jag var där. Må den vila i frid frown.gif

• ian

Medlem
    20 juli, 2004 vid 21:24

såhär såg det ut elfte januari.

• sbjorne

Medlem
    20 juli, 2004 vid 22:44

Dom lömskaste stenarna finns i norra änden…

• kalabra

Medlem
    20 juli, 2004 vid 22:52

Riktningen imorgon är inte bra för Olofsbo! Ost vridande mot Nord är den i särklass sämsta vindriktningen. SSO är det bästa i Olofsbo då får man sideshore, ost ger side off, inte kul.
    Finns en sten som kan vara lömsk, särskilt för vindurfare, den ligger ca 150m ut något höger om stugan/toaletterna/lekplatsen. Så länge man inte landar på den är det lungt att kita över den, för det mesta varje fall.
    Men som sagt ingen vidare riktning, skulle definitivt inte köra ner från Gbg.

Logga in för att svara.

PNFPB Install PWA using share icon

Installera våran app genom att klicka på delningsikonen och välj sedan "Lägg till på hemskärmen". I MacOS väljer du, "Lägg till i Dock". Klicka sedan på ikonen på hemskärmen/dockan och logga in som vanligt.

Hantera pushnotiser

notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications
notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Olofsbo i Falkenberg imorgon.

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.