-
Om kombinera foilkitens fördelar till en tubekite
Raderat för jag vill avregistrera mej här.
Logga in för att svara.
Senaste nytt › Forums › Kitesurfing › Konfen Kitesurfing › Om kombinera foilkitens fördelar till en tubekite
Raderat för jag vill avregistrera mej här.
Måste det trassla, det kan räcka med max 5st linor till framkant kanske färre, med en tube som styvar upp. Trassel hör väl bara till (av)riggningen.
Kan det inte finnas fördelar, som t.ex. kvitt jellyfish och större aktiv projicerad yta med mindre kite (bättre lättvinds-egenskaper, stabilare när det trycker i) osv.
Men jag vet ju ingenting, jag bara spånar.
Om jag spånar vidare, så är det mest påfrestning på framlinorna, fler kan vara bra, så linflexet blir lika bak som fram.
Men det kanske är en fördel att kiten trycks ihop (U-et blir djupare) när vindtrycket är ojämnt det jämnar ut trycket, kanske lättare att hantera då.
Men nu på kitenation (där jag ställt samma fråga) fick jag veta att North har en extra till mitten som stabiliserar U-et, så det är på väg.
Logga in för att svara.
Installera våran app genom att klicka på delningsikonen och välj sedan "Lägg till på hemskärmen". I MacOS väljer du, "Lägg till i Dock". Klicka sedan på ikonen på hemskärmen/dockan och logga in som vanligt.
Hantera pushnotiser