Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing omdöme från de bästa?

  • omdöme från de bästa?

    Publicerad av schnitzler på 22 maj, 2007 vid 15:32

    Har precis köpt en Seatrend Allstar 65 (275*65-135L), ska vara en -03:a enligt förra ägaren.tänkte inviga den så snart det börjar blåsa igen:grin: nu till grejen, Hur är den som bräda?

    hampuss svarade 18 år, 5 månader sedan 4 Medlemmar · 4 Svar
  • 4 Svar
  • borje

    Medlem
    22 maj, 2007 vid 16:45

    Frågar man inte det INNAN man köper en bräda?

  • stinger

    Medlem
    22 maj, 2007 vid 17:44

    Hoppas du inte har köpt grisen i säcken. Den som söker han letar eller hur det nu var, jag använder google en del när jag letar info på nätet ;), tror det var 01 som var testad både på tyska och engelska så kanske inte relevant när du har en 03:a (?):

    Sail Range: 6.0 – 9.0
    Optimal Sail Sizes: 7.0 – 8.0
    Weight: 18.00 lb.
    Length: 280.60 cm
    Volume: 133 L
    Included: Straps, pads, fin
    Price: $1,099.00

    ADVANCED SAILOR [smile]: The 65 is a forgiving race-style board. It points high but excels on beam and broad reaches. The AVS tail prevents the nose and forward rails from sticking in chop. True heavyweights should look at the All-Star 70 or 80 for improved planing in marginal winds.

    FREE-RIDE SAILOR [halo]
    EARLY PLANING: Best suits lightweights in light air. Short waterline requires a slight push to get it on plane.
    COMFORT AND CONTROL: AVS design keeps nose and forward rails from grabbing. Vee bottom cuts through chop. Pads and straps are comfortable.
    STABILITY: Deck is wide and flat. Volume flow and rails create a balanced board.
    UPWIND ABILITY: Not only goes upwind, but rips. Wide tail and full rails provide power to ride large fins. Rail release is clean and wetted surface is short and wide.

    NOVICE SAILOR [smirk]: Although the straps are inset, novice riders may find the 65 a bit high-performance. The construction makes it stiff and responsive to foot pressure, and the 65 is fast. It?s a ride you may not be ready for yet.

    COMMENTS: The All-Star 65 is a cruiser that handles a lot of conditions. You can drag race or just tour local sites. It best suits lightweights in light to moderate winds or heavyweights in windy conditions. It?s racy, but extremely forgiving though chop, especially off the wind. The new tail allows for easier waterstarting and protects the rubber AVS skirt.

    Eller om du föredrar tyska:

    FORTGESCHRITTENER 🙂
    Der 65er ist ein Fahrfehler verzeihendes Race-Style Board. Es kommt ziemlich weit aus dem Wasser, glaenzt jedoch bei Amwindkursen. Das AVS Heck verhindert, das die Kanten und Nase im Chop am Wasser kleben. Wirkliche Schwergewichte sollten aber lieber zum All-Star 70 oder 80 greifen, wenn sie in Leichtwindbedingungen besser Gleiten wollen.

    FREERIDER :-))
    ANGLEITEN: Fuer Leichtgewichte bei Leichtwind. Die kurze Kante erfordert etwas Pumpen, um abzugehen. KOMFORT & KONTROLLE: AVS Design verhindert, das die Kanten und Nase im Chop am Wasser kleben, V-Bottom schneidet durch Chop. Shclaufen und Pads sind komfortabel. STABILITAET: Das Deck ist breit und flach, die Volumenverteilung und die Rails machen es zu einem ausbalancierten Board. HOEHELAUFEN: Laeugt nicht nur gut Hoehe, sondern knueppelt sie richtiggehend. Breites Heck und volle Rails unterstuetzen grosse Finnen. Die Kanten sind sauber und die benetzte Flaeche kurz und breit.

    NOVIZE 😐
    Trotz der innenliegenden Schlaufen werden Anfaenger das Board zu leistungsorientiert finden. Die Bauweise macht es steif und empfaenglich fuer Kantendruck, und der 65 wird richtig schnell. Wahrscheinlich bist Du dafuer noch nicht bereit.

    Fazit: Der All-Star 65 ist ein Cruiser, der viele Bedingungen beherrscht. Du kannst damit Rennen oder einfach nur umherfahren. Am besten fuer Leichtgewichte in Leichtwind oder Schwergewichte bei etwas mehr Wind geeignet. Es ist raceorientiert, aber verzeihend im Chop, besonders Vorwind. Das neue Heck erleichert den Wasserstart und schuetzt den Gummi-AVS-Coat.

  • Knatte

    Gäst
    23 maj, 2007 vid 06:13

    @schnitzler 384917 wrote:

    Har precis köpt en Seatrend Allstar 65 (275*65-135L), ska vara en -03:a enligt förra ägaren.tänkte inviga den så snart det börjar blåsa igen:grin: nu till grejen, Hur är den som bräda?

    Jag kan nog med stor sannolikhet säga att brädan inte är en 03! Nu sitter jag på jobbet och har inte tillgång till gamla SP -kataloger. Men Seatreand togs väl inte till Sverige efter 00 eller nåt? Så mitt tips är att du har en 90-talare? Allstar brädorna var väl föregångare till breda freeride och Formula konceptet?? 😉

    Edit: Nu har jag kollat upp lite mera och jag tror att brädan är en 2001 som Stinger säger..

  • hampuss

    Medlem
    23 maj, 2007 vid 19:23

    Värst vad alla blir lurade =/

Logga in för att svara.

PNFPB Install PWA using share icon

Installera våran app genom att klicka på delningsikonen och välj sedan "Lägg till på hemskärmen". I MacOS väljer du, "Lägg till i Dock". Klicka sedan på ikonen på hemskärmen/dockan och logga in som vanligt.

Hantera pushnotiser

notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications
notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing omdöme från de bästa?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.