Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing One pump system

• One pump system

Publicerad av sourra på 21 oktober, 2006 vid 16:11

Vilka tillverkare är det som kör med one pump system? Är det bara Naish eller finns det fler?

patrikol svarade 19 år sedan 11 Medlemmar · 19 Svar
  • 19 Svar
  • patrikol

Medlem
    21 oktober, 2006 vid 16:14
    sourra wrote:
    Vilka tillverkare är det som kör med one pump system? Är det bara Naish eller finns det fler?
    Nej då Slingshot har också onepump system.
  • bohm

Medlem
    21 oktober, 2006 vid 16:54

Cabrinha -07

• fesen

Medlem
    21 oktober, 2006 vid 17:56

Alltså allvarligt skojjat.

One pump har inget med en kites flygegenskaper att göra…så jag förstår inte de personer som väljer kite efter om det finns one pump eller ej.
    Visst…det är väl lite smidigt…men herregud…man får va bra klen om man inte orkar pumpa en kite idag.

• johanneslarsson

Medlem
    21 oktober, 2006 vid 18:24

åker man lei på vintern är onepump outstanding. det är inte hur kul som hällst att pilla me massa ventiler utan vantar när de blåser snö och det är minusgrader ute.
    sen kan jag tycka att strutarna blir lite väl mjuka när man har onepump, men de är ju en annan sak.

• pjoter

Medlem
    21 oktober, 2006 vid 18:28

e ju sketjobbigt å pumpa struttar. ska man pumpa så ska de va onepump. de e bara Ron Jeremy som orkar pumpa flera på samma gång. vi andra dödliga blir trötta nog av att pumpa ett hål.

• johanneslarsson

Medlem
    21 oktober, 2006 vid 18:35
    pjoter wrote:
    trötta nog av att pumpa ett hål.

hmm. .

• sourra

Medlem
    21 oktober, 2006 vid 18:38
    Fesen wrote:

One pump har inget med en kites flygegenskaper att göra…så jag förstår inte de personer som väljer kite efter om det finns one pump eller ej.
    Visst…det är väl lite smidigt…men herregud…man får va bra klen om man inte orkar pumpa en kite idag.

Det är ingen som har nämnt något om flygegenskaper. För min del handlar det om att skapa en grund för att kunna bli fetlagd och tillvand.

• larssa

Medlem
    21 oktober, 2006 vid 18:40
    Fesen wrote:

Du kanske blåser upp kiten med munnen också 😉

• fesen

Medlem
    21 oktober, 2006 vid 19:40
    Larssa wrote:
    Fesen wrote:

Du kanske blåser upp kiten med munnen också 😉

Nej nej för fasiken…surfar bara efter lunch på torsdagar! 🙂

• fesen

Medlem
    21 oktober, 2006 vid 19:42
    johanneslarsson wrote:
    åker man lei på vintern är onepump outstanding. det är inte hur kul som hällst att pilla me massa ventiler utan vantar när de blåser snö och det är minusgrader ute.
    sen kan jag tycka att strutarna blir lite väl mjuka när man har onepump, men de är ju en annan sak.

Där var faktiskt en poäng som var riktigt vettig…
    Personligen slipper jag dock pumpa helt och hållet på vintern…så jag är nog också lite lat 🙂

• jonaish

Medlem
    21 oktober, 2006 vid 20:04

Du kan ju fixa ”One pump system” till vilken kite som helst, gammal som ny!

• dalen

Medlem
    21 oktober, 2006 vid 22:43
    jonaish wrote:
    one pump suger!!!!!!! Så det så!!!!
  • jonaish

Medlem
    21 oktober, 2006 vid 23:15
    Dalen wrote:
    jonaish wrote:
    one pump suger!!!!!!! Så det så!!!!

Word.. precis!!!!!

Varför one pump?? När man kan ha three pumps!!! like me…….Så det så!!!!!

Big pump – Bigger pump – Biggest pump

• djevulen

Medlem
    21 oktober, 2006 vid 23:38

one pump system e sket bra,,,,,,,så länge man kollar så att gummit inte torkar ut så det blir en masssa spricker i slangarna i mellan struttarna.som tex naissh som har slangarna inne i struttarna ,då torkar de inte ut i solen som de gör med tex slingshot,men kollar man de så vinner slingshot alla tester ,,,men det har ju jag skrivit på fyllan igen så lyssna inte på mig,,,,ih rules

• patrikol

Medlem
    22 oktober, 2006 vid 06:57

Angående att strutarna inte blir tillräckligt hårda så är det inget problem på Naish eftersom att det finns envägsventiler i deras strutar som gör att det går att pumpa upp varje strut för sig om så önskas för att få det där lilla extra trycket i struten.

Enda problemet med onepump är att har man en gång skaffat det vill man aldrig vara utan det. Sen är det ju självklart att det inte skall vara orsaken till att man väljer en viss sorts kite utan egenskaperna på kiten.

Själv kör jag mest lite freeride som det kallas och hoppar lite inte så mycket trick. Så därför valde jag den bästa kiten för just det till mig själv.

Sida 1 av 2

Logga in för att svara.

PNFPB Install PWA using share icon

Installera våran app genom att klicka på delningsikonen och välj sedan "Lägg till på hemskärmen". I MacOS väljer du, "Lägg till i Dock". Klicka sedan på ikonen på hemskärmen/dockan och logga in som vanligt.

Hantera pushnotiser

notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications
notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing One pump system

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.