Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing One pump system

• milkman

Medlem
    22 oktober, 2006 vid 07:44

Nä nueru på fel spår. På Naishkiterna sitter inga envägsventiler annat än i octupusssystemet.
    Det är apjobbit att pumpa struttarna för sig. Men det gör ju inget: Vill man ha högre tryck i struttarna så pumpar man upp hela kiten till struttens önskade tryck, sen släpper man ut luft ur LE tills den kommer ner på önskad nivå. (envägsventilerna i onepumpsystemet håller kvar trycket i struttarna)
    (baserar detta på 05 och 06 modellerna, 07 modellerna kanske är annorlunda?)

• patrikol

Medlem
    23 oktober, 2006 vid 21:55
    Milkman wrote:
    Nä nueru på fel spår. På Naishkiterna sitter inga envägsventiler annat än i octupusssystemet.
    Det är apjobbit att pumpa struttarna för sig. Men det gör ju inget: Vill man ha högre tryck i struttarna så pumpar man upp hela kiten till struttens önskade tryck, sen släpper man ut luft ur LE tills den kommer ner på önskad nivå. (envägsventilerna i onepumpsystemet håller kvar trycket i struttarna)
    (baserar detta på 05 och 06 modellerna, 07 modellerna kanske är annorlunda?)
    Nej och det är octupussystemet som sitter på 05 06 och 07 kitesen.
    Jag nöjer mig med det trycket jag får när jag pumpar upp kiten men eftersom folk tyckte att det var för lite tryck i struttarna så påtalade jag bara att det inte är något problem på Naish kitesen eftersom det finns envägsventiler på dom. Vad är det som inte stämmer med det?
  • milkman

Medlem
    24 oktober, 2006 vid 06:14

Ähh. Skit samma, ingen viktig fråga. Jag fattade inte hur du menade att du gjorde bara. Resultatet är ju samma så det kvittar.

• patrikol

Medlem
    24 oktober, 2006 vid 16:05
    Milkman wrote:
    Ähh. Skit samma, ingen viktig fråga. Jag fattade inte hur du menade att du gjorde bara. Resultatet är ju samma så det kvittar.
    Ok Jo du pumpar upp kiten som vanligt via LE. Är du sedan inte nöjd med trycket i någon av struttarna så pumpar du upp den separat via den egna ventilen på Strutten.
    Mvh Patrik
Sida 2 av 2

Logga in för att svara.

PNFPB Install PWA using share icon

Installera våran app genom att klicka på delningsikonen och välj sedan "Lägg till på hemskärmen". I MacOS väljer du, "Lägg till i Dock". Klicka sedan på ikonen på hemskärmen/dockan och logga in som vanligt.

Hantera pushnotiser

notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications
notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing One pump system

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.