Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Onshore Torö

• per_m

Medlem
    26 oktober, 2007 vid 08:32

…och så var den torsdags prognosen som bort blåst…

wind_scandinavia150.png[IMG]file:///C:/DOCUME%7E1/Per/LOKALA%7E1/Temp/moz-screenshot-1.jpg[/IMG]

• koa

Medlem
    26 oktober, 2007 vid 08:59

…som vanligt har dom svårt att vara ense…här en positivare variant
    ( och Winguru tisdag-onsdag…just nu..långt dit )

• dr-masse

Medlem
    26 oktober, 2007 vid 09:15

Jag tycker windfinder är sådär … och tycker att gfs (windguru) har snäppt upp sig på senare tid. Hoppas det stämmer igen.

Faktum är att jag emellanåt kikar på en två-veckors gfs som indikerar förvånansvärt bra om det är vind på gång eller ej.
    http://www.arl.noaa.gov/ready-bin/animation.pl?id=GFS&mdl=grads/gfslr/europe/panel6&file=anim

http://www.metcheck.com/V40/UK/FREE/europe_forecast_14days.asp?locationID=3267

• dude

Medlem
    26 oktober, 2007 vid 10:04

Jag väntar med spänning – blir det nordligt så kanske det blir Gotland! Nån som är på mitt i veckan?

• per_m

Medlem
    26 oktober, 2007 vid 12:40

jag litar på att den positiva prognosen faller in….ses torsdag (även måndag kanske)

Kommer inte loss i veckan nicklas, gotland får vänta!

• basse

Medlem
    26 oktober, 2007 vid 13:32

@Ola H. 424603 wrote:

Känns ändå lite overkill att köpa med dinbyggd huva, eller? Jag behöver en allround+vinterdräkt som kan kompletera en kortärmad

Njae… jag tycker den har funkat skitbra. En smaksak skulle jag tro.

• ola-h

Medlem
    26 oktober, 2007 vid 14:27

Kan man plocka bort huvan eller är den helt fast? Hur funkar det att segla med huvan ”nedfälld”

• robin

Medlem
    26 oktober, 2007 vid 17:58

@dude 424640 wrote:

Jag väntar med spänning – blir det nordligt så kanske det blir Gotland! Nån som är på mitt i veckan?

Kanske det, kanske. Vi kan väl höras när prognoserna börjar bli säkrare? Det är inte helt omöjligt att jag skulle kunna komma loss, men det är långt ifrån säkert…

• robin

Medlem
    26 oktober, 2007 vid 18:10

@Robin 424789 wrote:

Kanske det, kanske. Vi kan väl höras när prognoserna börjar bli säkrare? Det är inte helt omöjligt att jag skulle kunna komma loss, men det är långt ifrån säkert…

Ska man våga tro på SMHI ser ju förresten måndagen ut att kunna bjuda på lite pålandsvind. Söndag eftermiddag skulle också kunna funka bra, även enligt Foreca.

Sida 2 av 2

Logga in för att svara.

PNFPB Install PWA using share icon

Installera våran app genom att klicka på delningsikonen och välj sedan "Lägg till på hemskärmen". I MacOS väljer du, "Lägg till i Dock". Klicka sedan på ikonen på hemskärmen/dockan och logga in som vanligt.

Hantera pushnotiser

notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications
notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications