Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Önskar snabbtips ang Sal?

• Önskar snabbtips ang Sal?

Publicerad av jonasandersson på 18 januari, 2009 vid 22:30

Hej alla!

Tänkte mig till Sal för lite välbehvlig avslappning, rekreation och naturligtvis kite smurfning!

Har spontan bokat en resa den 22 och har inte forskat så mycket om förhållandena där… Känner naturligtvis till Punta preta men det jag söker är nog egentligen något lite snällare ställe då jag reser tillsammans med en ganska färsk kitare…

Någon som vill dela med sig av sina erfarenheter?

Mvh Jonas

tobas svarade 16 år, 9 månader sedan 4 Medlemmar · 5 Svar
  • 5 Svar
  • sourra

Medlem
    19 januari, 2009 vid 07:05
  • hildingdude

Medlem
    19 januari, 2009 vid 07:58

http://antonhilding.blogspot.com/2008/12/cape-verde.html

Jag var där en vecka. tror kanske att det kan vara bra att ha med sig shorty ner nu.
    Sharkbay är pålandsvind och det finns okej vågor på ett rev. det kostar 150 svenska med taxi fram och tillbaka en dag. kostar lika mycket om man proppar taxin full av surfare. och jag tror att du kan pruta ner priset endel på taxi dessutom.

• tobas

Medlem
    19 januari, 2009 vid 11:11

Kolla med Paolo!
    Han är inte hundra på engelska men grymt skön och har hjälpt oss med allehanda saker. Kan även hämta dig vid flygplatsen om ni sms’ar. Kör en pickup så det finns gott om plats för folk och grejer. Priset stämmer 15 Euro fram o tillbaka till Sharkbay aka Kitebeach. Fördelen med Paolo i jmf med Taxi är att man kan SMS om man skulle behöva åka hem tidigare alt vilja stanna längre än bestämt.

Paolo +2389977357

Ha det schysst och kontaktar du killen så får du gärna hälsa.

/ Tobas

• jonasandersson

Medlem
    19 januari, 2009 vid 23:16

Tack för all hjälp!

Kommer säkert bli en skitbra resa…. Är ganska less på vårt klimat här! Det fungerar ju så länge man är på vattnet men inte så mysigt när man är på land och vilar lite!

Mvh Jonas

• tobas

Medlem
    19 januari, 2009 vid 23:43

Kolla med personalen så de har koll på ugnarna http://www.aftonbladet.se/nyheter/article4216801.ab
    bon viaje

Logga in för att svara.

PNFPB Install PWA using share icon

Installera våran app genom att klicka på delningsikonen och välj sedan "Lägg till på hemskärmen". I MacOS väljer du, "Lägg till i Dock". Klicka sedan på ikonen på hemskärmen/dockan och logga in som vanligt.

Hantera pushnotiser

notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications
notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications