Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Ont i axlarna

• Ont i axlarna

Publicerad av petting_4 på 24 september, 2009 vid 18:20

Har fått ett riktigt störande och hämmande problem. När jag krokar ut o tränar på ”danglepass” så får jag jäkligt ont i framsidan av axlarna. Inte träningsverk som jag antar att många av er tror. Det hugger liksom i axeln. Är det någon annan som haft samma problem och isåfall vad ska man göra för att bli av med det?:confused2: Några bra stretch övningar för just handlepass?

Mvh// Petter

sourra svarade 16 år, 1 månad sedan 7 Medlemmar · 7 Svar
  • 7 Svar
  • sourra

Medlem
    24 september, 2009 vid 19:01

Lösningen är lika enkel som den är eftersträvansvärd: Håll ned kiten och kör mer på wakepass
    (Men om du absolut ska fortsätta dangelpassa är det allehanda små och stora axelövningar på gym som gäller)

• johanw

Medlem
    24 september, 2009 vid 19:28
    petting_4;578393 wrote:
    Har fått ett riktigt störande och hämmande problem. När jag krokar ut o tränar på ”danglepass” så får jag jäkligt ont i framsidan av axlarna. Inte träningsverk som jag antar att många av er tror. Det hugger liksom i axeln. Är det någon annan som haft samma problem och isåfall vad ska man göra för att bli av med det?:confused2: Några bra stretch övningar för just handlepass?

Mvh// Petter

elelr så skiter du i danglepassen.. den e ju inte snäll för axlarna precs..

• marh

Medlem
    24 september, 2009 vid 19:49

banta 5kg kanske?

• neven

Medlem
    25 september, 2009 vid 05:56

När jag körde kabel varje dag i sommras så fick jag huggande smärta i axlarna vid typ vanliga poptrick ala raileys. Förmodligen nåt ligament som fått sig en törn. För mig hjälpte vila och att göra lite andra trick ett tag och försöka inte låta armarna sträckas ut fullständigt vid trick utan hålla armbågarna lite böjda (kanske svårt vid just danglepass..).

• kvabbso

Medlem
    25 september, 2009 vid 06:12

De e bara kärringar å småongar som får ont i axlarna

• trumpeten

Medlem
    25 september, 2009 vid 06:24

Ar det pa framsidan?
    Strechta axlar och brost muskeln, tryck lite och se om nan muskel eller ligament ar omt.
    Rehab gymma ska man gora fastan man inte har nan skada!

Jag hade ocksa lite kanningar i varas men blivit kvitt det nu

• sourra

Medlem
    25 september, 2009 vid 10:30

Jag kände av det en sväng i samband med mycket överhängsklättring. Som jag har förstått det uppstår den typen av smärta/skador när man är för svar och för osmidig i musklerna för att ta upp belastningar i ändläget av rörelsen och då får ligamenten ta hela skiten. Detta gäller även för t.ex. knäskador. Träna och stretcha om vart annat. Det brukar inte kosta mer än 80 spänn att gå till en sjukgymnast och få en timmes tips, råd och instruktioner. Money well spent.

Logga in för att svara.

PNFPB Install PWA using share icon

Installera våran app genom att klicka på delningsikonen och välj sedan "Lägg till på hemskärmen". I MacOS väljer du, "Lägg till i Dock". Klicka sedan på ikonen på hemskärmen/dockan och logga in som vanligt.

Hantera pushnotiser

notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications
notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications