Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Ont i ryggen vid ”platta fall”

• Ont i ryggen vid ”platta fall”

Publicerad av marcusihre på 13 september, 2004 vid 11:46

Ibland händer det när jag hoppar att jag landar med brädan helt horisontellt och med mer eller mindre raka ben. Möjligen kommer de raka benen av någon sorts självbevarelsedrift vid lite högre hopp. Man vill liksom sträcka ut benen för att inte sväva där uppe för länge. Nackdelen är framförallt att det gör väldigt ont i ryggen. Känns som att hoppa ned på ett betonggolv utan att böja knäna. Man ser framför sig hur diksarna i ryggen trycks ihop. Någon som upplevt liknande? Kom gärna med tips hur man garderar sig mot detta. Som sagt det händer inte ofta men det är klart obehagligt. sak jag hoppa med böjda knän och ha kvar inskotat segel och uppdragen brädakter tills jag landar??

endy svarade 21 år, 1 månad sedan 2 Medlemmar · 1 Svar
  • 1 Svar
  • endy

Medlem
    13 september, 2004 vid 11:48

Fall av mer innan upphoppet så kommer du landa bättre, andra tips, kroka ur vid högre hopp och kryp ihop, dra upp benen och skota in aningen.

Logga in för att svara.

PNFPB Install PWA using share icon

Installera våran app genom att klicka på delningsikonen och välj sedan "Lägg till på hemskärmen". I MacOS väljer du, "Lägg till i Dock". Klicka sedan på ikonen på hemskärmen/dockan och logga in som vanligt.

Hantera pushnotiser

notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications
notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications