Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing öppna datorn?

• öppna datorn?

Publicerad av styret på 18 oktober, 2004 vid 15:39

offtopis men vafan.

satan vad jag känner mej kass… hehe har precis fått en imac av en av morsans arbetskompisar men det verkar som att nått har hoppat loss inuti för skiten startar inte. så jag täntke att jags kulle öppna den och kolla alla anslutingar till moderkort och skit. men jag lyckas fan inte öppna den… hehe hur kass är jag egentligen. det går ju skruvar och flärpar i plasten överallt. är det nån som kan hjälpa mej innan jag gör något drastiskt?

maxx svarade 21 år sedan 6 Medlemmar · 8 Svar
  • 8 Svar
  • clemens

Medlem
    18 oktober, 2004 vid 15:45

supit bort skallen?

• nordgren

Medlem
    18 oktober, 2004 vid 15:48

Fan ge den en stadig känga. wink.gif tongue.gif

• philippos

Medlem
    18 oktober, 2004 vid 16:03

Vilken typ av iMac är det? iMacen är generellt lite krånglig att öppna. Å andra sidan så brukar grejerna på insidan sitta på plats förutsatt att du inte råkat tappa den i golvet eller något annat dumt.

• styret

Medlem
    18 oktober, 2004 vid 16:07

hum hum… det är en sån som typ ser ut som en teve. gröntonad frostat transparent skal.

datorn startar inte och när mans ätter i strömkabeln så tjuter den lågt men med en hög ton och när man trycker på powerknappen så byter den abra tonläge.

killen som kärde ner den från stockholm ahde dundrat på i 160 hela vägen förutom tre poliskontroller där han hade saktat ner till 140 men klarat sej… smile.gif så jag täntke att det är nog inte dumt att öppna och kolla.

• Knatte

Gäst
    18 oktober, 2004 vid 16:22

Skulle inte Apples datorer vara användarvänliga smile.gif smirk.gif
    Men ta en titt på följande sidor och dess manualer http://download.info.apple.com/Apple_Support_Area/Manuals/desktops/022-1644eMacUG.pdf
    http://docs.info.apple.com/article.html?artnum=52090
    Där kanske du kan hitta några godbitar. De visar lite om hur man plockar isär Emacen där.. (misstänkar att du har en Emac och inte en Imac på din beskrivninig)
    Är det en Imac du har, så hittar du manualer för dessa på samma plats..

• herodude

Medlem
    18 oktober, 2004 vid 16:24

hmm är inte heeelt säker på Imacen vet inte riktigt vilken modell det är men om jag kommer ihåg rätt så är det en lucka på en av sidorna som du fäller ut typ som en dörr fast uppifrån och ner, och därpå sitter all shiet..

• styret

Medlem
    18 oktober, 2004 vid 17:42

jo knatte. det är en imac. såpass mycket kan jag.
    men den ahr väl ett par tre år på nacken, därför finns den inte med på apples hemsida. tack för länkarna. ska kolla på det nu.

är det nån här som har köpt en mac på ärligt vis och ahr nått nummer til support som man kan snylta på?

• maxx

Medlem
    18 oktober, 2004 vid 18:16

Var noga med att hitta alla skruvar.
    Sen ska nog undre kåpan lossna.
    Sen kan du dra ut ett kort med cd,hårdisk o lite annat.
    Vet inte om modellerna skiljer sig åt.
    Hadde själv ett litet helvete!
    Lycka till

Logga in för att svara.

PNFPB Install PWA using share icon

Installera våran app genom att klicka på delningsikonen och välj sedan "Lägg till på hemskärmen". I MacOS väljer du, "Lägg till i Dock". Klicka sedan på ikonen på hemskärmen/dockan och logga in som vanligt.

Hantera pushnotiser

notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications
notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications