Senaste nytt › Forums › Kitesurfing › Konfen Kitesurfing › OR bowkite..
-
OR bowkite..
Publicerad av curry på 16 augusti, 2005 vid 20:34yep..
walle svarade 19 år, 8 månader sedan 14 Medlemmar · 18 Svar -
18 Svar
-
Same same but different…
Denna tycker jag hade klart skönaste designen hittills iallafall, clean!Kul att utvecklingen tagit ett skutt framåt. Nu gäller det bara att de kan hålla vad de lovar!
-
Bommen lär bli klockren också… om vi känner OR rätt!
-
Svar till:
fan nästan alla gårpå cabrinhas lätta fint
[/ QUOTE ]
Lite überkonservativ eller bara allmänt förändringsfientlig?
Hade alla resonerat som dig hade vi fortfarande cruisat omkring i urholkade trädstammar och bott i grottor. -
allt nytt är inte bra, jag är inte övertygad på de lilla jag testat hittills. Ska prova i hårdvind vid första bästa tillfälle. Men att det är torka i kiteförsäljningsvärden är ju inte en hämlis.
-
Finns denna ganska objektiva recension på bow kitesen, crossbowen http://www.ikiteboarding.com/article_detail.aspx?id=163
-
jepp, förutom wipika som redan eager sönder med sina kites
-
verkar som om alla hakar på trenden, nu globaltrotter:
http://www.globekites.com/gksonic
utan bridles på bakre linor mindre bar pressure?!
Frågan är om inte alla tubekites kommer få större span, dvs att 2006 års vanliga tubes kommer att ligga nånstans emellan en bow och en vanlig 2005 C-tub i span öppning … om ni hajar. -
OR kallar denna Kite för ONE.
Mer info kommer inom kort.
OR själva var klart överaskade att bilder redan låg ut på nätet.. Dom har precis inlett sina tester.. -
Choice is Good!
Vad vi ser nu är att det utvecklas lite olika kites för olika ändemål och smak. Alla ”puritaner” kommer att hålla sig fast till vad dem vet: Bucket Kites. Dem blir som mountain bikers som kör enväxlad eller med ingen dämpning.Vi kallar dem Retro Grouches.Vissa människor tycker at vi borde kör MS-DOS eller Unix kommand linje forfarande!!
Puritaner kommer att kasta skit på dessa nya ideer, med viss rätt, det kommer att ta flera generationer kites att få Flat Kites att funkar bra. Men, hoppas jag, att det blir bra till slut. Då kommer många puritaner att förneka att dem var Luddites in början.
I slutändan får vi bättra grejor, kite firmarna går runt, och vi får nyheter att ser fram emot. Så funkar det i ett konsumentsamhälle, blir glad för det eller flyttar till forna Soviet.
Ni Puritaner: Hur Fan kunde ni tar upp en sådan sport som kitesurfing om ni är så trångsynt?
Blir glad ni har möjligheten att VÄLJA.
Sätt igång och försvara dig…..you´ll lose, innovation allways wins.
TW
-
Ja och tidigare var de inte ett dugg lika varandra….
Logga in för att svara.