Senaste nytt › Forums › Kitesurfing › Konfen Kitesurfing › ORs trainerkite, kritik någon?
-
ORs trainerkite, kritik någon?
Publicerad av anonym-anvandare på 29 juni, 2004 vid 13:01OR har en trainerkite, Stinger. De flesta trainers verkar vara foil men Stingern är en liten miniinflatable. Någon som har synpunkter på Stingern?
Björn
anonym-anvandare svarade 21 år, 4 månader sedan 5 Medlemmar · 8 Svar -
8 Svar
-
-
vill man verkligen ha en inflatable som trainer? tanken är ju att man skall ”träna” med dom o då kraschas det ju en hel del. jag hade iallafall inte velat krascha en LEI på land…
-
instämmer…
En billig foil är väll det bästa
En firebee från http://www.hobbyakuten.se är nog ett svårslaget alternativ -
Traner är gjord för detta ändamål….
Vi har aldrig varit med om att den har gått sönder… -
Har en Naish trainer på 1,8 m och den är kraschad nåt hejdlöst men håller hur bra som helst.Lita på Lars tror inte att du behöver vara orolig att den inte håller.
Det som jag inte gillar med Naishen är att den funkar mer som en tvåliners drake än kite.DEn tappar helt lyft ute på kanterna.

Peter
Långens Kite & Badtunnor -
Svar till:
Har en Naish trainer på 1,8 m och den är kraschad nåt hejdlöst men håller hur bra som helst.Lita på Lars tror inte att du behöver vara orolig att den inte håller.
Det som jag inte gillar med Naishen är att den funkar mer som en tvåliners drake än kite.DEn tappar helt lyft ute på kanterna.

Peter
Långens Kite & Badtunnor[/ QUOTE ]
Är det en Naish Xeon du har? Hur är den?
-
vi har använt våra hårt och dom håller jädrar i det för kraschar.. sen är det väldigt mycket roligare med en inflatable för den har precis samma egenskaper som större…
du kan tom skota in o ut på den lille fräckingen..
sjukt snabb o rolig att leka med -
Svar till:
Svar till:

Peter
Långens Kite & Badtunnor[/ QUOTE ]
Är det en Naish Xeon du har? Hur är den?
[/ QUOTE ]
Det är en Sabre 2,5 projected 1,8.
Den funkar bra till att kolla så att nybörjare har lärt sig att svänga höger och vänster & för barnen att leka med.
Mycke mer är det inte
Köp en lite bättre stunt drake och montera bom istället för handtagen.Tag sedan en 8-9 m kite och kör den med halva längden på linorna.(har en 8 m naish x2 som jag brukar använda med halva linor till nybörjare,funkar mycket bra går t.o .m att åka med på snö och funkar som en kite ska
Lycka till Peter
Logga in för att svara.