Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Konfen Vindsurfing › Östgötakusten torsdag?
-
Östgötakusten torsdag?
Publicerad av stinger på 2 augusti, 2006 vid 11:45Finns det nåt bra ställe (typ Valdemarsvik eller liknande) med lite vågor på nordost för en slöfock som inte orkar köra ner till Öland?
tropic svarade 19 år, 3 månader sedan 4 Medlemmar · 14 Svar -
14 Svar
-
Det lutar åt att vi drar ett gäng till Marviken…209 mot Arkösund. 1.5 mil innan Arkösund, vänster mot Marviken.
Ring mig på 073 996 13 66 när du kommer fram till bommen
-
stinger wrote:Finns det nåt bra ställe (typ Valdemarsvik eller liknande) med lite vågor på nordost för en slöfock som inte orkar köra ner till Öland?
Ekön i Gryts skärgård är rätt ok. Annars kan du ju testa Nässja, Vättern. Jag och (tror jag) en kille till ska dit imorgon.
-
OK tack för förslagen, bestämmer mig imorgon så vi kanske ses.
-
stinger wrote:OK tack för förslagen, bestämmer mig imorgon så vi kanske ses.
vore trevligt
-
Blev det nåt åka av på något av ställena? Såg inga tecken på vind i Linkeboda så jag åkte aldrig iväg.
-
stinger wrote:Blev det nåt åka av på något av ställena? Såg inga tecken på vind i Linkeboda så jag åkte aldrig iväg.
Jag sov i bussen vid Nässja men det var bleke på morgonen. Mycket märkligt för jag kollade tre prognoser och alla sa att i stort sett hela Vättern skulle få hygglig blåst och de ändrade sig inte i sista stund heller. En titt på diverse vindmätare avslöjade att vinden tog en några mil nordligare bana. Det blåste t e x 11,5 i Askersund kl 13. Det blåste visst ett tag på Roxen också.
/Freddan -
Jag var ca en mil från askersund…och det va banne mig inga 11.5 där inte!! Satt och käka banan hela dan i väntan på vind, men den kom aldrig!
-
Marviken låter annars intressant på nordost de dagar man har gott om tid. Finns det chans till vågor kan det vara värt en tripp.
-
Tropic wrote:Jag var ca en mil från askersund…och det va banne mig inga 11.5 där inte!! Satt och käka banan hela dan i väntan på vind, men den kom aldrig!
Det jag kollade var vägverkets mätare som (jag tror) sitter på bron i Hammarsundet. Vem vet, kanske är så att det Gurras venturieffekt regerar däruppe..
-
stinger wrote:Marviken låter annars intressant på nordost de dagar man har gott om tid. Finns det chans till vågor kan det vara värt en tripp.
Jag var där för första gången igår, men trots den rejäla bomkörningen så känns det som stället har potensial…särskilt på NO. Skulle tro att det är mest chopp…blir nog inga rejäla surfvågor, men kan tänka mig lite bump´n´jump-förhållanden om det friskar i. Killen som drog ner mig har kört där i 15 år till och från och han menar att det fungerar bra i de flesta riktningar. Farleden går precis utanför och det är tämligen öppet.
/Perra
-
Man behöver dock en kodnyckel för att komma ner till vattnet (de sista 200-300 metrarna), men blåser det är det bara att vi har kontakt så borde det gå att ordna.
-
Tropic wrote:stinger wrote:Marviken låter annars intressant på nordost de dagar man har gott om tid. Finns det chans till vågor kan det vara värt en tripp.
Jag var där för första gången igår, men trots den rejäla bomkörningen så känns det som stället har potensial…särskilt på NO. Skulle tro att det är mest chopp…blir nog inga rejäla surfvågor, men kan tänka mig lite bump´n´jump-förhållanden om det friskar i. Killen som drog ner mig har kört där i 15 år till och från och han menar att det fungerar bra i de flesta riktningar. Farleden går precis utanför och det är tämligen öppet.
/Perra
Du skulle inte kunna peka ut stället på en karta? Alltid kul med nya ställen med dagsturspotential för en Mjölbybo.
-
stinger wrote:Finns det nåt bra ställe (typ Valdemarsvik eller liknande) med lite vågor på nordost för en slöfock som inte orkar köra ner till Öland?
du har ju alltid Västervik… Utsidan av Gränsö, brukar vara lite vindsurfare där.
finns ju en fyr du kan ringa till, telefonsvarare, så får du aktuell vind, riktning.Själv blir det kanske att kämpa sig ner till Öland ändå, för att köra kite GIVETVIS! 😉
-
Judo-Freddan wrote:Tropic wrote:stinger wrote:Marviken låter annars intressant på nordost de dagar man har gott om tid. Finns det chans till vågor kan det vara värt en tripp.
/Perra
Du skulle inte kunna peka ut stället på en karta? Alltid kul med nya ställen med dagsturspotential för en Mjölbybo.
Eniro är asbra. Bara att gå på kartor och kolla runt…
Logga in för att svara.