Senaste nytt › Forums › Kitesurfing › Konfen Kitesurfing › Ostligt på fredag!
- 
		Ostligt på fredag!Publicerad av johan_rydstrom på 14 juli, 2009 vid 12:01Någon som ska över på östra sidan av Skåne och köra på fredag? Just nu ser det ut att kunna bli en bra kvällssession! Någon som tänker sig ut i ex. Borrby eller Gislövshammar? /J falsterbo svarade 16 år, 3 månader sedan 7 Medlemmar · 14 Svar
- 
			14 Svar
- 
Ingen alls? Då får jag hela ostkusten för mig själv då… 😀 
- 
johan_rydstrom;559644 wrote:Ingen alls? Då får jag hela ostkusten för mig själv då… 😀Haha, hade varit något. Jag kör själv falsterbo från eftermiddagen och tidig kväll, sen partaj! 
- 
JagkallasPiotrellerPete;559652 wrote:Haha, hade varit något.Jag kör själv falsterbo från eftermiddagen och tidig kväll, sen partaj! Samma här 😀 ! Hade du kul igår Peter? Kite imon om de blir läge för det? 
- 
Falsterbo;559659 wrote:Samma här 😀 !Hade du kul igår Peter? Kite imon om de blir läge för det? Svinskoj. Japp för faaasen, går upp mot kuling på sena eftermiddagen. 
 Är där från 12-13, plingar dig imörgon.
- 
Kommer hänga på backafestivalen i helgen, hoppas prognosen håller sig så de blir lite gryningssurf imorgon, borde bygga upp lite fin vågor över natten. 
- 
Tänkte också dra mig neråt Falsterbo men hittar dåligt. Hur hittar jag till the kitespot? 
- 
Jag drar ner och testar i Vitemölle (Kivik) nu. Funkar det dåligt drar jag vidare till Borrby för en helkväll. Tips på var man launchar utan badare i Borrby mottages varmt på 070-6033542 eller johan.rydstrom (att.) gmail.com /J 
- 
yeah lets try to remember that the rocks in Gislöv are dangerous no matter how little wind – it only takes one wipeout to relly fuck up your day.. if anyone wants to get into waves go to borrbystrand for a few sessions, its not hard to find. (hitta.se) 
- 
johan_rydstrom;559787 wrote:Jag drar ner och testar i Vitemölle (Kivik) nu. Funkar det dåligt drar jag vidare till Borrby för en helkväll.Tips på var man launchar utan badare i Borrby mottages varmt på 070-6033542 eller johan.rydstrom (att.) gmail.com /J Vitemölla är bara skit. Stenigt, strömt och kassa vågor. Bättre kan du! =) 
- 
sourra;559807 wrote:Vitemölla är bara skit. Stenigt, strömt och kassa vågor. Bättre kan du! =)Förvisso, men det är 5 minuter hemmifrån. Enkelt sätt att avgöra om vindstyrka/antal badare gör det meningsfullt att pumpa. Och så var inte fallet… Ost 5-6 i Skillinge, fortsätter till Borrby när folk drar hem för middag. /J 
- 
Falsterbo är en grym spot, dock inte att rekommendera nu under horseshow. Brukar dock köra kvällsessions och då är det kanon. Körde i kämpinge idag istället. 
- 
Falsterbo;559837 wrote:Falsterbo är en grym spot, dock inte att rekommendera nu under horseshow. Brukar dock köra kvällsessions och då är det kanon. Körde i kämpinge idag istället.Ok, funkar det bra på ost? Hur blev kvällen? Själv fick jag 3,5 h (med en 11) i Borrby innan regnet/åskan kom. Rätt stökigt men några småvågor fick jag i alla fall. 😀 
- 
Falsterbo funkar mkt bra när det blåser ostliga vindar. Men det är fortfarande en ganska klurig spot eftersom vattnet lätt blir choppigt. Men mig stör det inte 😀 
Logga in för att svara.