Hade denna mardöm för ett tag sen då funderingar på bräd- & segelgarderoben fick för mycket tid (jämfört med surfing):
Prolog:
Innan det är dags för bingen så läser jag högt ur SP-katalogen för det lilla barnet som ligger i min frus mage (tydligen kan foster känna igen föräldrarnas röster och vad passar bättre än att börja snacka surf med dem redan från början?). Diskuterar sen med frugan om nästa bräda och segel. Somnar.
Drömmen:
Någon gång under natten så drömmer jag om att jag beställer en RRD FSW 95L C&K + ett passande segel. När jag sen (i drömmen) får hem paketet och öppnar det så är brädan en F2 Stoke 135L och seglet saknas. Ringer dirket upp försäljaren och han lovar att byta ut den nästa gång han kommer förbi så länge den är oskadad. Straxt efteråt upptäcker jag en 5 cm spricka i sidan på brädan. Här vaknar jag kallsvettig i ett mörkt rum och börjar febrilt leta efter telefonnumret till försäljaren för att förklara att brädan är trasig men att jag bara packat upp den ur kartongen osv innan jag inser att det inte är på riktigt utan bara en ond mardröm…
Epilog:
Exakt var det gick fel vet jag inte, men att köpa surfprylar när man sover är tydligen ingen dunderhit.