Senaste nytt › Forums › Kitesurfing › Konfen Kitesurfing › Parakiting med ny sittsele
- 
		Parakiting med ny sittselePublicerad av bohn2fly på 19 oktober, 2005 vid 14:00Jaha, vad säger man. Multi-function-kiting    
 /Petercortex svarade 20 år sedan 7 Medlemmar · 8 Svar
- 
			8 Svar
- 
Framtiden? Kite samt hängflygning! 
 Hoppa upp och försvinn uppåt! 
- 
haha.. 
 Film på annan variant på samma tema finns här:
 http://www.flyozone.com/video/paraboarding.mov
 Några bilder också:
  Och Och Kanske lösning på fruproblemet. Ifall hon är skärmflygaren så gör man ju faktiskt nått tillsammans  
- 
Ja där ser man, vart är vi på väg egentligen. Idag finns det ju LEI med briddel-linor. Skulle inte förvåna mig om det dök upp en foil med struttar  
- 
det fanns ju nästan… 
 Min första kite blåste man upp hälften av cellerna så den skulle starta lätt från vattnet. Den enda foil jag ägt. 1999.
- 
Svar till: 
 Ja där ser man, vart är vi på väg egentligen. Idag finns det ju LEI med briddel-linor. Skulle inte förvåna mig om det dök upp en foil med struttar  [/ QUOTE ] Flysurfer har prövat att ha en uppblåsbar tube inne i canopynen för att slippa lite bridling. Det gick inge vidare med det 
- 
Jo det stämmer. Fast det var bara på en prototyp och den kom aldrig i närheten av produktion. Armin kommenterade den ungefär som ” worst crap ever”  /Kaj(Tech) 
Logga in för att svara.