• Publicerad av djn på 27 februari, 2000 vid 21:26

Funderar på att åka och segla i Grekland till sommaren. Det verkar som att Golden Beach på Paros är det hetaste stället om man ska lita på det man ser på Internet. Stämmer detta eller ska man välja något annat ställe????Tacksam för kloka råd av er som varit där.

anonym-anvandare svarade 25 år, 8 månader sedan 2 Medlemmar · 2 Svar
  • 2 Svar
  • anonym-anvandare

Medlem
    4 mars, 2000 vid 18:54

jag har varit i vassiliki ett par somrar det är mkt bra. blåser upp strax efter lunch. ingen vågsegling dock men det är inte min grej ändå. det finns ett par center där med fanatic och gaastra av senaste snitt. det är en bukt med hårdast vind och plattast vatten utmed ena bergssidan. lefkas är en fin ö i övrigt oxå. annars tror jag på paros jag har oxå funderat på att åka dit.

• anonym-anvandare

Medlem
    5 mars, 2000 vid 22:10

Var i Vassiliki (sydspetsen på halvön Lefkas) i sommras, och jäklar vad fint ställe. Ön är helmysig (ej över exploaterad) och inte allt för mycket drag. Vi bodde i stan Nidri (många barer/restauranger utmed strandpromenaden & huvudgatan annars relativt lugnt ställe 2 discon typ. Från Nidri tog det ca 20-30 min. med vespa och i vassiliki finns det ställen som hyr ut hela sortementet.
    Överkomliga priser i samband med lite dålig koll gjorde att man lätt kunde hyra bräda 1 timme och köra hela eftermidagen. Största urhyraren är ”ClubVass”. (kan leta fram sajt adress om ni vill)
    En märklig sak med Vassiliki är att vinden på morgonen ALLTID är obefintlig, sedan efter lunch brakar vinden in och hela bukten fylls av 100 tals vindsurfare.
    Har några foton som iof inte gör ”vassi” rättvist men endå. Ska sparka igång scannern vid tillfälle för att visa allmänheten…

Har planer på att dra ner (grekland/vassiliki/paros?) med egen utrustning till sommaren, hör av er om det är någon som vill haka på.

oloools@hotmail.com

// Olof

Logga in för att svara.

PNFPB Install PWA using share icon

Installera våran app genom att klicka på delningsikonen och välj sedan "Lägg till på hemskärmen". I MacOS väljer du, "Lägg till i Dock". Klicka sedan på ikonen på hemskärmen/dockan och logga in som vanligt.

Hantera pushnotiser

notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications
notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications