Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Resor & Transport › Pengar på margarita
-
Pengar på margarita
Publicerad av anonym-anvandare på 9 november, 2004 vid 15:37OM jag har förstått det rätt så är växelkursen betydligt bättre på isla margaritas internet cafeer än om jag skulle växla mot bank eller ta ut på kort. Stämmer detta?
I sådana fall, skall jag ta med mig dollar från sverige och växla på plats då?
Hur gör ni andra?
Jag är där från 31Dec till 8 Feb.
Ha det gott/Llinkan svarade 20 år, 5 månader sedan 6 Medlemmar · 8 Svar -
8 Svar
-
Japp det stämmer! Ta med en massa dollars, sen växlar du det i supermercadon i El Yaque eller på gatan i Porlamar! Tar du ut på kort förlorar du 1/3 del!
Anna
-
Hur mkt brännar man i månaden ungefär, i dollar?
/Fredrik -
tack för svaret!
nu en annan fråga, accepterar dom 100 dollarsedlar eller är 20 dollarsedlar bättre?
Nån som har haft problem med stora sedlar alltså?
Vilket är det bästa sättet att betala rummet på.
Dom vill ha en veckas hyra förskott, ringer man över pengarna med typ Western Union eller, nån som vet? -
Svar till:
Japp det stämmer! Ta med en massa dollars, sen växlar du det i supermercadon i El Yaque eller på gatan i Porlamar! Tar du ut på kort förlorar du 1/3 del!
Anna
[/ QUOTE ]
Jag skulle inte växla på gatan… När ni äker in till Porlamar kommer ni bli överhopade med folk som jättegärna vill hjälpa er med växlingen till en myyycket bättre kurs än butiker/växlingskontor. Men ett tips är att inte lita ett dugg på dessa personer, de har för avsikt att blåsa er.. nåra jag träffade där nere trodde att de hade gjort en fet deal tills de räknade pengarna en gång till. Det visade sig att de växlade till en kurs under bankomatkursen. Nej växla bara i affärer/växlingskontor
-
Svar till:
Svar till:
Anna
[/ QUOTE ]
Jag skulle inte växla på gatan… När ni äker in till Porlamar kommer ni bli överhopade med folk som jättegärna vill hjälpa er med växlingen till en myyycket bättre kurs än butiker/växlingskontor. Men ett tips är att inte lita ett dugg på dessa personer, de har för avsikt att blåsa er.. nåra jag träffade där nere trodde att de hade gjort en fet deal tills de räknade pengarna en gång till. Det visade sig att de växlade till en kurs under bankomatkursen. Nej växla bara i affärer/växlingskontor[/ QUOTE ]
Är man litestreetwise råkar man inte ut för det:
Rules :
*If You can´t count exchange-rates don´t go abroad.
Don´t be alone, when You change.
don´t change in a crowd.
*Decide how much money You´re going to change, make sure that its the only available money (except the dollars in Your underwear)and be sure on what amount You should have.
*Change a smaller amount first and make sure You´re happy and didn´t get F-ed.
*After that You can change a bigger amount
*Count the money You get in Your OWN hand.
*Never Ever give them back for a second count (they will certainly steal a bill or 2 from the bottom.
*Don´t run away if someone is calling POLICE is COMMING! (unless they really are comming).
If You have Your swedish passport or other Swedish-Id on You its next to being a diplomat.Lite lärde jag mig av svartväxlingen i sovjet och kina på 80-talet (och av att bli tagen av kinesiska polisen
-
Funkar det med resecheckar eller ska man ta med sig kontanter?
-
Båda Fungerar.
Samma Kurs och inga problem med stora sedlar heller.Markus S-77
-
Tack för tipset.
Hur är priserna på märkesvaror? Klockor m.m. är de
billiga?
Logga in för att svara.