Senaste nytt › Forums › Kitesurfing › Konfen Kitesurfing › Peter Lynn kites?
-
bla bla bla bla bla bla bla….
Kör på det ni gillar. Förut körde jag GARC´s så fucka PeterLynn upp det rent organisatoriskt samt att jag fick prova en Kobra….så jag bytte..
Har massor med stora + med PL kites men även stora –
+ Apasnabb att rigga
+ Känns j*ligt safe att bara släppa leashen och kiten blir som en flagga…Skönt på Toröstenstrand i 2 metersbryt
+ Skönt drag
+ Lite tryck på bommen
+ Väger lite då man pacakr ner dem…
– Långsam
– Ser skum ut…
– Kan bete sig mysko i luften….En inflatable flyger eller störtar en ARC kan flyga säcka ihop efter en missad landning när kiten flyger över dig och sen väckla upp sig…
– Kan ej flyga då det regnar….eller då de är blötaTyp de…
Freddan
-
Hmmm,
tycker din reflektion verkar stämma överens med vad jag har hört. PL kitare verkar i regel vara fanatiska i PL kites, vilket borgar för kul kites, samtidigt har alla jag träffat som kör PL sagt att kiten beter sig ”lite konstigt” ibland.
Är det bra eller dåligt?
/Henrik
-
[ QUOTE ]
Har massor med stora + med PL kites men även stora –[/ QUOTE ]
I’m still happy with my Guerilla’s, and I think the arc type kites have a lot to offer riders who want an amazingly stable kite with very smooth riding. I’ve speeded up my G18 with a few modifications and it is fine for the local conditions, but not a ”lightwind” kite for sure. The current kites (Bombas, Guerilla 2’s and phantoms) are all faster turning in the larger sizes than the Guerillas that Freddan used, but don’t look at these kite for the lightest winds.
Just a few additions and comments to Fred’s +- list.
[ QUOTE ]
– Kan bete sig mysko i luften….En inflatable flyger eller störtar en ARC kan flyga säcka ihop efter en missad landning när kiten flyger över dig och sen väckla upp sig…[/ QUOTE ]
The really big point is that Arcs very rarely fall compared to tubes. To get them to collapse requires something special Fred! I have done the most mad out of control kite-in-the-wrong-direction spins and the kite keeps flying. It can float back from waaay behind you. I can’t imagine that it can be easier to learn spins/rolls on any other kind of kite. I’ve only had a guerilla fall out of the air when there was a complete lull in the wind, combined with some other fuckup. But I guess Stockholm is gustier than Gbg!
[ QUOTE ]
– Kan ej flyga då det regnar….eller då de är blöta[/ QUOTE ]
I’ve heard this from other arc rides but I never really noticed much. I was out in Askim on Monday and kited through some heavy rain. It didn’t seem to be a problem, but I was well powered. I suspect that you lose some power off the bottom end.
There is clearly one more ”-” that you forgot: the SSAH – the Southwest Sweden Arc Haters. Not sure if it would be safe to bring one to the beach in Scaeune.

Gbg seems fairly safe for the moment.
— Dave
Logga in för att svara.