Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Pirate Course 170 x2…

• Pirate Course 170 x2…

Publicerad av kinetic på 9 augusti, 2009 vid 15:35

Fick precis (till slut:grin:) bilderna på Pirates 2 senaste coursebrädor, som de byggt åt en kille bosatt i Frankrike, tydligen så tävlar han i course/long distance. De två brädorna är till synes identiska, men det är de inte:grin:! Det som skiljer är dels fenornas placering, samt att de har något olika scoop/rocker, detta för att se vilka prestanda skillnader detta ger. Brädona testas för tillfället i adriatiska havet, förhoppningsvis så får jag en rapport om hur brädorna är:-). Personligen tycker jag att de verkar vettigare med ”dubbelstroppar” bak!

gadget svarade 16 år, 2 månader sedan 2 Medlemmar · 7 Svar
  • 7 Svar
  • kinetic

Medlem
    9 augusti, 2009 vid 15:37

O en bild till…

• kinetic

Medlem
    15 augusti, 2009 vid 17:46

Har nu fått en rapport om brädorna…Båda tar grymt bra höjd o är snabba, förhållandevis lätta att gippa OM man kan positionera kite:n korrekt…Den brädan som var bäst av dessa två är den där fenorna inte sitter i linje utan där de bakre fenorna sitter närmare mittlinjen. Brädan med fenorna i linje kunde få ”fensläpp” på halvvind o lägre, mot vinden var de mer eller mindre lika bra. Orsaken till fensläpet är troligen att de större främre fenorna förser de bakre med turbulent vatten, problemet löstes genom att endast köra med 2 fenor. Killen som beställde brädan/brädorna har även en North LTD o dessa två var klart bättre rakt igenom, enligt hans utsago.

• gadget

Medlem
    15 augusti, 2009 vid 18:16

Säljer ni äver de feta wakestylebrädorna som ni har på blackbeard.se?

• kinetic

Medlem
    15 augusti, 2009 vid 18:20

Gadget: Aaaa….Vi har faktiskt sparat brädan på bilden till dig:grin:, den har legat o väntat på dig ända sedan den byggdes 2001/2002:grin:!
    Skämt åsido: De flesta bilderna e gamla, men kul att det roar vissa:grin:

• gadget

Medlem
    15 augusti, 2009 vid 18:29

Skit också… Jag som gillar ”radikala” trick så jag tror den hade passat mig.
    Feeeeeeeeeta Tweekpop man hade kunnat få till.
    Gillar även den breda stancen.

• kinetic

Medlem
    15 augusti, 2009 vid 19:05

Om du vill så kan vi sätta i nya inserts så stancen blir ännu bredare, vad sägs om att ha stropparna typ vid fenorna, blir det lagom för en som dig som går ”brett”:grin:?

• gadget

Medlem
    15 augusti, 2009 vid 21:15
    kinetic;566948 wrote:
    Om du vill så kan vi sätta i nya inserts så stancen blir ännu bredare, vad sägs om att ha stropparna typ vid fenorna, blir det lagom för en som dig som går ”brett”:grin:?

Sounds like a plan… 😀

Logga in för att svara.

PNFPB Install PWA using share icon

Installera våran app genom att klicka på delningsikonen och välj sedan "Lägg till på hemskärmen". I MacOS väljer du, "Lägg till i Dock". Klicka sedan på ikonen på hemskärmen/dockan och logga in som vanligt.

Hantera pushnotiser

notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications
notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications