Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Planering inför ”fröjderesan part 2”:

• Planering inför ”fröjderesan part 2”:

Publicerad av calle_b på 9 oktober, 2002 vid 10:54

Nu när det börja luta åt vinter med is och skit i faggorna, poppade det upp en liten tanke inför nästa säsong.

Vi ska garanterat ut på äventyr igen, men vår surftransportör har ingen som helst lust att sponsra oss i det, igen. Så vår tanke är att varför inte gå ihop ett stort glatt gäng och hyra stugor nere i Klitmöller el. dyl nästa sommar under, säg 3-4 veckor. Om man lyckas dra ihop ett glatt gäng på runt 10-20(eller fler) surfare så blir det B-I-L-L-G-T! Vi hade lösa tankar på det i somras men ekonomin tillät inte. Går man in och satsar på det, tror jag att det kan bli precis hur skön resa som helst.
    Klitmöller är ett suveränt ställe, och när vi va där så funkade stället även för nybörjare med kanske enhalv meters shorebreak och ganska stora havsdyningar en bit ut.

Framförhållningen är som ni märker rätt stor, men det är bara för att få tag på stugor i god tid.

Så vilka är intresserade? Ju fler vi blir, destå bättre.
    Eller har någon ett annat förslag på ställe, el. idé?

Ha d gott and keep on surfi´n smirk.gif

waterboy svarade 23 år sedan 4 Medlemmar · 5 Svar
  • 5 Svar
  • jonasp

Medlem
    9 oktober, 2002 vid 11:10

Vilka tider är bra att vara där?
    (har ungefär juni ledigt sen smäller det; 15 månader på vaxholm=inga långa surfresor, bara helgsurf. tongue.gif

• calle_b

Medlem
    9 oktober, 2002 vid 11:29

Vi pratar från ca den 16:e ungefär. Håller på att kolla runt på uthyrnings siter nu och jag undrar om det inte vore bättre att kanske ta det senare pga priser. Men va faan… Jobbar själv fram till den 15:e juni men efter det är jag fri. Det gäller bara att andra är det oxå wink.gif Juli funkar nere i danmark eftersom det kommer sjöbris varje solig dag. Här i sverige är det tvärdött för det mesta. Fastnade totalt för Klitmöller när jag va där i somras och tycker att fler skulle dra dit!

Jag måste dra dit igen! grin.gif

• endy

Medlem
    9 oktober, 2002 vid 12:12

Klitmøller verkar vara riktigt najs, har tyvärr inte varit där själv än…men de kommer snart laugh.gif
    Det låter som en god idé du spånar på men för min egen del så känns 2-3 veckor lite bättre confused.gif
    De flesta har inte mer än 3v semester (ja vi som jobbar då tongue.gif ) och kanske inte vill spendera allt där…
    Eller jo varför inte men övriga familjemedlemmar brukar ha andra åsikter grin.gif

• calle_b

Medlem
    10 oktober, 2002 vid 16:07

Förstår självklart att många inte KAN följa med. Men detta är ett intresse test:
    Resan kommer definitivt bli av och det kommer BLI KUL!
    Juh fler vi blir desto bättre smile.gif

TJo grin.gif

• waterboy

Medlem
    10 oktober, 2002 vid 17:08

Hallå!!
    är intresserad men vet ej om jag kan just då. åker runt på tävlingar hit och dit(segling, inte surfing frown.gif).
    hör av mig senare…
    abbe

Logga in för att svara.

PNFPB Install PWA using share icon

Installera våran app genom att klicka på delningsikonen och välj sedan "Lägg till på hemskärmen". I MacOS väljer du, "Lägg till i Dock". Klicka sedan på ikonen på hemskärmen/dockan och logga in som vanligt.

Hantera pushnotiser

notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications
notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications