Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Plastkula till ventil?

• Plastkula till ventil?

Publicerad av skifree på 6 juli, 2010 vid 19:05

Skulle pumpa upp min waroo -07 11m2 idag då min 15 blev lite väl stor. Dock märkte jag att mittenstrutten inte höll luften. Provade att pumpa den igen men det blev bara sämre. Plockade ur bladdern och upptäckte då att limningen mellan ventilen och bladdern hade börjat lossna. Har nu skaffat lim och ska laga den men upptäckte då att plastkula i ventilen är borta. Den måste ha ramlat ur ventilen i hålet som var. Vill ju gärna ha en plastkula så att man har en fungerande backventil. Undrar därför om någon vet vart man skulle kunna få tag på en sådan i närheten av Varberg/Halmstad? Är här på semester. Vill ju fixa Kiten så man kan köra med den så snart som möjligt.

bokhylla svarade 15 år, 3 månader sedan 4 Medlemmar · 4 Svar
  • 4 Svar
  • acemattias

Medlem
    6 juli, 2010 vid 20:45

Är du bara snabb med att få i korken så tror jag du klarar dig utan kula, det är värre med småbladrarna längst ut.

Annars improvisera, kulor går det att hitta lite här o där, lyckas du hitta en det står ”kite” på så lär den kosta 150 spänn mer än en ”vanlig”.

• skifree

Medlem
    6 juli, 2010 vid 20:49

Problemet löst! Kollade en gång till och lyckades då hitta plastkulan. Den låg kvar inne i strutten. Hade kollat säkert 3-4 gånger men inte hittat den. Har nu tryckt i den igen och limmat ventilen. Märker väl imorgon om lagningen har lyckats.

• petting_4

Medlem
    7 juli, 2010 vid 08:58

på minfuel har plastkulan lossnat, dock ligger den o rullar omkring i LE. :/

• bokhylla

Medlem
    10 juli, 2010 vid 19:03

Funkar den inte, så är det bara att byta ut ventilen.
    http://www.kitekraft.se/airtimekite/u-stick-9mm-inflateventil.html?___SID=U

Logga in för att svara.

PNFPB Install PWA using share icon

Installera våran app genom att klicka på delningsikonen och välj sedan "Lägg till på hemskärmen". I MacOS väljer du, "Lägg till i Dock". Klicka sedan på ikonen på hemskärmen/dockan och logga in som vanligt.

Hantera pushnotiser

notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications
notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Plastkula till ventil?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.