Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Plug ’n’ play…

• Plug ’n’ play…

Publicerad av anonym-anvandare på 20 januari, 2005 vid 11:47

Äntligen lyckades jag ladda ner PP som jag längtat efter men ack så besviken jag blev. Same O same O plus massa skitmusik. Antar att det är så liten marknad för vindsurffilemer att det bara kommer junk…
    Jag ska leta fram min gamla Tricks of the trade med Ian Boyd istället…Grym freestylerulle a la old school.

smile.gif

P.S. Gillar verkligen alla skatepunk?? Det är ju den näst mest korkade musik efter hmmm…något måste vara mer korkat…hmm…

rasmus_w svarade 20 år, 9 månader sedan 5 Medlemmar · 11 Svar
  • 11 Svar
  • farbror_j

Medlem
    20 januari, 2005 vid 11:53

Är det du skriver kritik mot det som genererats och publicerats här på steffo med omnejd rekommenderar jag att du helt enkelt stänger ner sidan på din dator. Är det något annat du menar får du gärna förklara dig.

mvh Jörgen

• anonym-anvandare

Medlem
    20 januari, 2005 vid 12:06

Va? Tyckte bara att den inte var så bra (surffilmen Plug ’n’ Play)… Jag förstår alla som håller RIP som den bästa filmen till dags dato. Den står för övrigt i bokhyllan och plockas fram vid högtidliga tillfällen smile.gif
    Det som genereras här på Steffo är ju det bästa som finns…!

• anonym-anvandare

Medlem
    20 januari, 2005 vid 12:12

Aha…jag tror att jag förstår vad du syftar på…de hemmgjorda kortfilmerna!? De är ju kanonbra och inte så mycket skatepunk heller…;). Att kolla in hemvideosarna är ju det roligaste man kan göra om dagarna.

• rip

Medlem
    20 januari, 2005 vid 13:10

Plug n´ play är ju fullmatad med trick och ganska bra att analysera i slowmo men ingen soul.
    Skall du ha lite riktig surfsoul så skaffa Search 3. Den är mycket välgjord och inte så mycket trick, dock kanske speed delen lite för lång.

• judo-freddan

Medlem
    20 januari, 2005 vid 14:31

Var laddar man ner sånt..? Har ej hittat något på kazaalite++.

• anonym-anvandare

Medlem
    20 januari, 2005 vid 14:41

Skatepunk/Surfpunk=Absolut! Min nästa film kommer definitivt ha ett spår med Pennywise med!
    Vad som annars kan eftersträvas och som vissa också lyckats med här på konfen är att köra helt andra musikstilar, än de konventionella actionfilmsmusikstilarna(inte gympafilmer) utan i genren Crusty med hård o brutal fet-ös musik…som man blir jävligt laddad av.
    /David

• rip

Medlem
    21 januari, 2005 vid 07:12

Marknaden är väl ganska liten för surffilmer, kan jag tänka.
    Vi har köpt in några filmer till våran klubb och så lånar vi runt dem…
    Väl värda pengar i mörkret.

• anonym-anvandare

Medlem
    21 januari, 2005 vid 08:31

Jag tycker inte alltid att ”skatepunk” passar till windsurf eftersom själva actionkänslan i windsurf är mjukare än i tex skate om man inte kör slowmotion iofs. Vågridning med treackords skränig pop är lite enerverande efter ett tag. Tänk på att alla är inte 12 bast….tycker 35 årig gubbe som om jag hinner filma i vår och samtidigt slänga ihop en filma har grymma musikaliska ambitioner. Jag tror att filmen på ca 5 minuter (jag har planerat filmen mentalt…) kommer att innehålla Beatles (allt måste innehålla något Beatles), BRMC, Whale, Elis Regina (för stämmningbilderna), Led Zeppelin och lite bolibompa…
    wink.gif

• anonym-anvandare

Medlem
    21 januari, 2005 vid 08:33

DC++ men inte på någon 10mbit hub utan en vanlig BBB-hub…kommer inte ihåg vem som delade den… Jag kommer inte att köpa den hus som helst…jag har ändå massa spridda klipp (gratis) som jag laddat ner…

• anonym-anvandare

Medlem
    21 januari, 2005 vid 11:35

Jag har Plug n´Play och en av searchfilmerna + en del vågsurf. Finns oftast på ms1.maximumspeed.org och forever-10mbit.no-ip:23 ..men PnP är lite halvkass rippat ..lite pixlig emellanåt.. irriterande!

• rasmus_w

Medlem
    22 januari, 2005 vid 11:26

Är det bara jag som upplever Plug ’n play som smått sexistisk?

Inte en seglande tjej i hela filmen (jo, kanske en i nåt av avsnitten från Gran Canaria men på rätt stort avstånd) men massor av inzoomade bakdelar på tjejer i bikini.

Jag gillar att titta på filmen för det är skön segling i den men jag vet inte om jag skulle vilja visa den för nån tjejkompis, det känns som den säger ganska rakt ut att vindsurfing är för killar och att tjejer ska ligga på stranden och se söta ut i sina bikinis.

Trots allt finns ju Nayra Alonso, Jennifer Henderson, systrarna Moreno, Karin Jaggi, Motoko Sato och en massa andra tjejer jag har glömt och som seglar brallorna av de flesta killar. Några minuter hade man ju kunnat ge dem.

Som sagt, överlag tycker jag filmen är bra, det är därför det här känns värt att påpeka.

Logga in för att svara.

PNFPB Install PWA using share icon

Installera våran app genom att klicka på delningsikonen och välj sedan "Lägg till på hemskärmen". I MacOS väljer du, "Lägg till i Dock". Klicka sedan på ikonen på hemskärmen/dockan och logga in som vanligt.

Hantera pushnotiser

notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications
notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications