• Porto Polo

Publicerad av mbkpeter på 15 december, 2003 vid 00:39

Tjenix.

Är det någon som har koll på surfingen på ett ställe som skall heta Porto Polo (troigen korsika, men kan vara någon av de andra öarna). Träffade en snubbe som snacka riktigt varmt om stället. (http://www.frechtraxxx.com)

Garda Lake Surfers

Peter Svensson
    vice Ord.F

getwet svarade 21 år, 10 månader sedan 3 Medlemmar · 2 Svar
  • 2 Svar
  • voodoo

Medlem
    15 december, 2003 vid 07:34

Porto Pollo ligger längs uppe i norr på Sardinien och levererar vind dagligen för ca 6.5 -5-7 segling med mindre stl längre fram på hösten…
    Det är ingen vågsegling men säkert kanon för att freestajla lite wink.gif
    Det finns uthyrning direkt på stranden som har koll på väder och vind för blir man sugen på vågor så kan man söka sig längre söderut om vindarna tillåter!

• getwet

Medlem
    16 december, 2003 vid 08:01

Porto Pollo ligger på norra Sardinien (Smaragdkusten) straxt bredvid en lite by vid namn Palau.
    Man kan välja förhållanden själv, våg eller platt. Oftast är det Mistral som blåser och den kan ligga på från
    2-3 dagar till en 1-2 veckor med ständig kuling.
    Jag har under hela mitt surfliv nästan aldrig upplevt så bra segling, och definitivt inte under så pass lång tid (blåste kuling/styv kuling 14 dagar i sträck) och brutalt. Enligt locals så är det Medelhavets bästa vågor
    som serveras i omgivningen runt just Port pollo och Sardinien.
    Porto pollo är egentligen en halvö (läs ö) med en smal sandremsa som man kan köra bil på. Hela ön är en camping (naturcamping, stå var du vill)På ena sidan är det riktigt brutal segling (tyvärr väldigt shoppigt) och på den andra sidan plattvatten.
    Om man sedan söker sig till ställen en bit utanför så hittar du vågställen som är oerhört bra, surfuthyrningarna talar gärna om för dig var som passar bäst för dagen.
    Enligt mig är stället suveränt (men jag kanske hade otrolig tur med vinden, var där i fem veckor och det var bara 3 dagar som inte var seglingsbara, 14 dagar (på raken! puh) BRUTALA med över kuling och resten bra formula och slalomsegling(segel från 8.0-11.0, observera race grejer, när jag använde 8.4 körde övriga 6.5-7.0)
    Mycket tyskar (som vanligt i syd EU) men skön och avslappnad stämning.
    Jag åker tillbaka……….

Logga in för att svara.

PNFPB Install PWA using share icon

Installera våran app genom att klicka på delningsikonen och välj sedan "Lägg till på hemskärmen". I MacOS väljer du, "Lägg till i Dock". Klicka sedan på ikonen på hemskärmen/dockan och logga in som vanligt.

Hantera pushnotiser

notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications
notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications