• postorder

Publicerad av debatt_postorder på 31 juli, 2000 vid 19:46

varför skall vi sponsra sånt sanslöst lurendrejeri som BUNK körde i helgen? BUNKs hammarbybutik är överspelad. Bristande service! varför skall vi köpa surfgrejor till klara överpriser, jämför med priserna i utländska tidningar! det är viktigt att det finns bra butiker i Sverige som man kan ha direktkontakt med, men då får de också stå för lite schysst service! Flera butiker bl a på svenska webben är rena lycksökare. bort med dem! Känner flera som köpt direkt av GUN i Tyskland och fått sina grejor till dörren på 4 dagar, allt ok! Priserna är billigare än t o m begagnat vid specialpris och GUN är nu ett etablerat företag. Kvalité och standard är nära de stora tillverkarna, priset är ca hälften inkl frakt. Frakt måste man i alla fall betala från t ex Paradise. Visst behöver vi egna surfbutiker men ökad konkurrens borde leda till bättre priser för oss vanliga och att vi slipper kortsiktiga ”klippare”. Avgör själv genom att t ex titta igenom lite priser på engelska och tyska butiker och bl a GUN. Stötta din lokala butik om de har en schysst inställning och bra priser, skit i dem annars. Du kan få det billigare genom postorder och med fulla garantier!

debatt_postorder svarade 24 år, 9 månader sedan 2 Medlemmar · 11 Svar
  • 11 Svar
  • anonym-anvandare

Medlem
    31 juli, 2000 vid 20:05

Jag lider med er Gun seglare.
    En som vet.

• anonym-anvandare

Medlem
    31 juli, 2000 vid 20:31

Gun kan du slänga och dumpa i havet! Skräp!

En till som vet!

• anonym-anvandare

Medlem
    1 augusti, 2000 vid 07:24

GUN ? Har de dålig kvalitet eller vad? Sämmre än tex Simmer? Jag har sett flera köra på GUN utomlands och ett flertal rippar kan jag meddela. Själv kör jag naturligtvis på de bästa, North, men har vid ett flertal tillfällen funderat på GUN.

Johan

• anonym-anvandare

Medlem
    1 augusti, 2000 vid 09:27

vadå lurendrejeri???

• anonym-anvandare

Medlem
    1 augusti, 2000 vid 09:50

Det finns bra och pålitliga ”postorder-shops” i Sverige. Den enda som jag har erfarenhet av är visserligen Landskrona Surfshop men den funkar jävligt bra. Jämför deras priser med de som finns hos vanliga shopar och det som står i tidningar så kommer ni att sätta era chokocornflakes i halsen! Servicen funkar även den skitbra. En annan sak är ju att Art är sju resor bättre än Gun!

/Fredrik Nilsson

• debatt_postorder

Medlem
    1 augusti, 2000 vid 21:43

Ännu intressantare är att ART upphör enl de senste nyheterna från Tyskland. Varför det om de är väldigt bra? Kanske utmanövrerad av sämre firmor som lurar till sig köpare. Visst är ART ett bra segelmärke, men varför blir det inte kvar då. Fanatics huvudkontor meddelar att de inte längre tänker hålla ett eget segelmärke och bl a därför faller ART. Poängen med debatten är inte käbblet över nätet utan att seriöst syna vilka firmor som är schyssta och klarar sina leveranser till bra priser och ännu bättre service. Flera inlägg sedan igår tar upp märkeskäbbel. Det leder ingen vart.

• anonym-anvandare

Medlem
    2 augusti, 2000 vid 11:09

Något lurendrejeri var inte vår lageränsning i helgen , vi sålde ut beg prylar som blivigt över ( gammalt junk ) precis som vi utlovat i mail ut skicket.
    vi kommer att ha en rea i höst på ordinarie sortiment, om du vill ha våra special priser maila oss din mailadress bunkhammarby@libertysurf.se
    Mvh Bunk Hammarby

• anonym-anvandare

Medlem
    2 augusti, 2000 vid 12:58

Är GUN verkligen så dåliga ? Enligt Tyska surfs tester så fick North och GUN toppbetyg, bättre än tex Neil Pryde NR. Jag såg MYCKET duktiga seglare som körde GUN och kunde man göra hälften av vad de kunde göra är man inte dålig (feta framåt, vulcano ca 3 meter upp i luften mm).
    Ni som tydligen har GUN och tycker de är kass, vad är det som är dåligt ? Kvaliten, svår riggade, draget, hanterbarheten ? Jag har funderat att köpa GUN men om de är dåliga vill man ju veta varför och kanske ta något annat.

Tacksam för svar !
    //Danne

• anonym-anvandare

Medlem
    2 augusti, 2000 vid 13:23

Roligt att du har goda erfarenheter av Landskrona. När det gäller Gun så är nog inte Art ”7 resor värre”. I testen i tyska Surf var nya Impact wave lika bra som Neíl Pryde Wave NR. Visserligen har jag sett att deras racesegel är lite sämre på höjdtagning än t.ex RX2, men det kostar 3200:-!!!! för år 2000. Gun är inga dåliga grejer längre.

• debatt_postorder

Medlem
    2 augusti, 2000 vid 18:49

GUN är helt ok. Jag har sett flera som seglat med deras grejor, inte bara segel utan även masterna och bommarna. Grejorna är numera helt i klass materilamässigt som ändra ex NP. Allt snack om att man blir frånseglad eller att grejorna inte håller är fel. Det stora prislyftet är kanske deras master? Men seglen är bra! Det är löjligt när någon påstår något annat. Postordernb fungerar mycket bra. Vet någon som ringde på en tisdag eftermiddag och hade grejorna vid dörren fredag morgon till lägre fraktpris än Paradise. dessutom får man byta utan strul och grejoerna kom direkt. En annan sak är att det funkar bäst att ge sitt kortnuummer över webben på en ”säker anslutning”. Hur säkert är det? men ingen jag känner har haft problem.

• debatt_postorder

Medlem
    2 augusti, 2000 vid 18:53

Bra! Ett sakligt inlägg. Talar för sig själv. Du har kollat läget. har du sett andra exempel på prispressare, som vi andra bör känna till?

Logga in för att svara.

Hantera pushnotiser

notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications
notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.