• Publicerad av mons på 29 april, 2003 vid 20:26

tjena undrar vad man kan ta för ett par gamla segel och annat.

Har tre segel från sent 90-tal (98?) 3,2 4,2 och 5,0 i mkt bra skick + bom från samma tid , en nästan helt oanvänd tvådelad kolfibermast från 99 (?) använd kanske 10 grr och en hel (ej delad) mast från samma år.

vad kan man sälja de olika delarna för? är lite borta på vad beg. marknaden ligger på… vill sälja delarna separat eller i mindre paket förmodligen.

tack!

JOHN_J_RAMBO svarade 22 år sedan 4 Medlemmar · 6 Svar
  • 6 Svar
  • JOHN_J_RAMBO

Gäst
    29 april, 2003 vid 20:45

vad är det för märke på prylsen?
    Jag kan nog vara intreserad av din mast beroende på längden och kol halten laugh.gif

Men kolla på säljes o jämnför..det måste väll finnas många äldre grejer som säljs där!
    Då kan du ju lägga dig på samma prisnivå.

• oskie

Medlem
    29 april, 2003 vid 21:07

Jag har en hemgjord bräda från 80-talet, vikt 12kg. Se bilder på denna sida smile.gif. Den är väl dingad men skickligt lagad. Har också ett antal Wallénsegel (också från 80-talet), i olika storlekar:

5.0 med cambers, dock är en camber knäckt
    5.5, gammalt och skrotigt
    6.3 RAF, SIGNERAD av Wallén själv! smile.gif, mycket väl använd (sliten mastficka). Många lattor utbytta. Dock inga skador i plasten i den minimala rutan i PVC.
    7.nåt med cambers, ser ut att vara använt max en gång, omöjligt att segla med (i alla fall med brädan ovan)

Ska kanske tillägga att seglen ovan fullständigt saknas twist, men hur skulle det fungera med följande master? smile.gif

en 490-mast i grön aluminium, mycket styv
    en 430-mast i röd aluminimum, också styv
    en Rotho 460-mast, förböjd

Vad får man för dessa grejor? smile.gif Observera: Denna utrustning var avancerad på sin tid! Nån som är intresserad av bilder? wink.gif

• anonym-anvandare

Medlem
    30 april, 2003 vid 07:04

Jag är ledsen att säga det men prylarna är inte värda något i pengar. Min kompis fick skänka sin F2 lightning och F2 sunset med komletta riggar efter att han inte fått sålt det hur lågt han än gick i pris. Dina prylar torde vara ännu mer osäljbara. Skänk prylarna till någon yngre person som vill lära sig småbrädesegling. Om han/hon sedan blir biten kan de köpa bättre brädor för en 1000-lapp. Jag menar att du lurar vederbörande om du säljer brädan för någon hundralapp.

Hälsningar

Sebastian

• oskie

Medlem
    30 april, 2003 vid 07:31

Sant, jag trodde väl egentligen inte att man skulle få nåt för dem. smile.gif Hur som helst skulle nog farsan aldrig tillåta att de såldes p.g.a. nostalgivärde.

Jag skulle nog inte sälja dem till en nybörjare, det skulle avskräcka dem från sporten direkt! smile.gif

Så vad finns kvar att göra, kan man göra något kul av segel? Brädan kan ju alltid ”avstroppas” och hängas på väggen. (Fast den är rätt ful… smile.gif)

• gegga

Medlem
    30 april, 2003 vid 07:58

Vilken tur!
    Majbrasan skall ju brinna ikväll du hinner dit med grejorna!
    Skojar bara
    Tyvärr är det inte lätt att sälja gamla grejor, utbudet är
    enormt. Förstår att folk inte vill köpa jättegamla grejor
    man vill ju själv köra så nytt som möjligt.

• JOHN_J_RAMBO

Gäst
    30 april, 2003 vid 16:35

Om du inte har någonstans att göra av grejorna kan du ju pröva på Wind-skate!!! wink.gif
    Det lär ju slita en del på prylarna..kan ju vara bra att använda lite grejer som inte man börjar gråta över om dom skulle trasas laugh.gif
    Bara en idee..
    Berätta järna hur det gick om du testar det! tongue.gif

Logga in för att svara.

Hantera pushnotiser

notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications
notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications
No license details found.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.