Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Prislage nya beg brador

• Prislage nya beg brador

Publicerad av anonym-anvandare på 10 februari, 2003 vid 01:51

Jag har fatt chansen att kopa en Starboard carve 121 ’03. Det ar en hyrbrada som anvands i tva manader, fortfarande i mycket bra skick.

Jag behover hjalp med att avgora om prislaget ar det ratta dock. Ar 5000 SEK rimligt pris for en sadan brada (ev exklusive fena men inklusive enkel boardbag)?

Mycket tacksam for hjalp. Maste bestamma mig snart…

anonym-anvandare svarade 22 år, 8 månader sedan 4 Medlemmar · 6 Svar
  • 6 Svar
  • endy

Medlem
    10 februari, 2003 vid 07:18

Det tycker jag låter mkt rimligt, är den i fint skick så är det ju lite av ett kap, en ny kostar väl iaf 10000 och då är det ju havla priset + boardbag laugh.gif

• oscar

Medlem
    10 februari, 2003 vid 07:58

Kn och kläm på den överallt innan du slår till bara! Kolla eventuella lagningar. Är det en hyr räda är det ju möjligt att den gått sönder ute på vattnet men kunden har skitit i det och seglat ett tag till och brädan kan då ha tagit in vatten.

• s

Medlem
    10 februari, 2003 vid 11:06

Ta dig tid att undersöka brädan ordentligt. Kläm överallt! Det skall inte vara soft någonstans, är det det så skall du fundera på om du kan laga det själv eller om du måste lämna in det. På ställen där det inte är direkta påfrestningar (tex på nosen och sidan av nosen) kan man laga själv. Annars bör man lämna in om man inte är en hejjare på att plasta. Kostar typ 1000 spänn, varierar naturligtvis med seriositeten i lagningen, hur stort och var den sitter.

Priset är annars lågt så det skall du slå till på direkt. Skulle jag vara i din situation skulle jag acceptera en lagning (dvs. totalpriset typ 6000) och det skulle fortfarande vara värt pengarna. Du får ju en kanonbräda som du kan segla på ett par år, och efter det så spelar det ingen roll på priset om den är lagad eller ej. Då avgör åldern och skicket i övrigt mer.

Lycka till

Staffan

• anonym-anvandare

Medlem
    11 februari, 2003 vid 17:09

hyrgrejer tar ju ofta mycket stryk men det låter som ett kanon pris, bara att slå till!!! ca 6000 är ju annars vad ett år gamla brädor brukar gå för och två-åringar ligger väl runt 4-5500 så är den i ok skick tycker jag det låter som ett kap!!!

• anonym-anvandare

Medlem
    14 februari, 2003 vid 09:34

Tack for hjalpen!

Da ar det bara att sla till da…

• anonym-anvandare

Medlem
    15 februari, 2003 vid 18:22

Nypriset är 8000-9000:- i Tyskland

Logga in för att svara.

PNFPB Install PWA using share icon

Installera våran app genom att klicka på delningsikonen och välj sedan "Lägg till på hemskärmen". I MacOS väljer du, "Lägg till i Dock". Klicka sedan på ikonen på hemskärmen/dockan och logga in som vanligt.

Hantera pushnotiser

notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications
notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications