Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Problem med fast depower på Wipika -02?

• Problem med fast depower på Wipika -02?

Publicerad av anonym-anvandare på 16 juni, 2003 vid 10:43

Jag kör med en bom från Wipika från 2002 (tror jag) Den fasta depowern består av en vanlig tamp som ska fästa i ett clamcleat (metallbit med räfflor i) Tampen fäster inte alltid längre, det gör mig galen. Man laddar på ett hopp å plötsligt släpper clamcleatet så att draken blir så inskotad att den nästan stallar.
    Det verkar rätt klurigt att bara byta ut clamcleatet eller tampen. Nån som har samma problem och gärna en lösning?
    /RadiKalle

kitelife svarade 22 år, 5 månader sedan 2 Medlemmar · 4 Svar
  • 4 Svar
  • anonym-anvandare

Medlem
    16 juni, 2003 vid 12:06

Om du har kvar neoprene skyddet kring clamcleat? kan du testa med att ta bort denna, den ”stör”linan när den ska fastna i clam. Jag har samma problem med min Wipi bom från-02. Om det inte funkar måste du nog byta lina och clam.

Lycka till

Erik

• anonym-anvandare

Medlem
    16 juni, 2003 vid 15:28

Here is a link discussing this problem.

Cleat_Problems_Kiteforum

Some blame the cleat and suggest replacing it. Others blame the type of rope that wipika use. Clamcleat suggest waxing the rope for better grip. I use the same cleats without problems so it could be that the rope is indeed the problem.
    — Dave

• anonym-anvandare

Medlem
    16 juni, 2003 vid 16:50

Jag har haft samma problem med mina två Wipika bommar och har följande lösning som fungerar mycket bra.
    Köp Airush’s depowerstrap, skär av tampen på din bom längst upp och använd den för att knyta fast Airrush delen och fäst frontlinorna direkt i den. Se på:
    Airush Air Loop Sheeting System
    Fördelen är att du alltid drar emot dig oavsett ifall du vill ha depower eller power. Inget glidande eller tjorvande.

Jag är mycket nöjd med anordningen.

-Fredrik

• kitelife

Medlem
    16 juni, 2003 vid 21:18

Dumpa wippi dyngan och skaffa en sånn här istället, den inte bara funkar klanderfritt den har dessutom ett fungerande säkerhets system som kan snurra (som ipren : )

Logga in för att svara.

PNFPB Install PWA using share icon

Installera våran app genom att klicka på delningsikonen och välj sedan "Lägg till på hemskärmen". I MacOS väljer du, "Lägg till i Dock". Klicka sedan på ikonen på hemskärmen/dockan och logga in som vanligt.

Hantera pushnotiser

notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications
notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications