Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Problem med riggning..

• Problem med riggning..

Publicerad av anonym-anvandare på 29 maj, 2002 vid 21:16

Hallå, har lånat en bräda och rigg och en kompis som är
    bortrest. Hade tänkt att testa surfa lite.. Har testat lite förut, har dock inte riggat utrustningen själv.. Har testat att rigga men det går inget bra.. frown.gif När jag fört på seglet på masten så känns det inte riktigt rätt. Seglet vill helst dra åt det ena eller andra hållet.. Nån som har något bra tips för hur man gör detta smidigt utan krångel?

calle_b svarade 23 år, 5 månader sedan 3 Medlemmar · 3 Svar
  • 3 Svar
  • joeithafish

Medlem
    30 maj, 2002 vid 06:14

Ibland vill det väl dra runt masten, speciellt om det är utan cambers har jag märkt. Även om det ibland vrider sig så brukar det bli helt ok när jag spänt nedhal och uthal rätt. De nedersta lattorna på ett camber löst segel ska ”rotera”lite grann runt masten. spana in http://www.neilpryde.com för att se filmklipp om riggnings tips.

• anonym-anvandare

Medlem
    30 maj, 2002 vid 07:15

Japp låter absolut som du ska dra mer i nedhal och uthal!
    Men en liten böj(buk) från masten kan du allt ha.

• calle_b

Medlem
    31 maj, 2002 vid 18:58

Tjing! Sitter me ett leende o tänker på mina första riggningar me främmande utrustning….. smile.gif Helt fantastiskt usla.
    70-80% hänger på nedhalet. Dra ner seglet tills akterliket precis börja släppa i toppen. Uthalet. Mer vind= Mer uthal= mindre buk=mindre drag….= klart

Lycka till o kör så de ryker(kokar?)

Ha de gott

Calle_B

Logga in för att svara.

PNFPB Install PWA using share icon

Installera våran app genom att klicka på delningsikonen och välj sedan "Lägg till på hemskärmen". I MacOS väljer du, "Lägg till i Dock". Klicka sedan på ikonen på hemskärmen/dockan och logga in som vanligt.

Hantera pushnotiser

notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications
notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications